Gegužės 12-18 dienomis Italijoje, Romos provincijoje Červeteri mieste, vyko antrasis Erasmus+ DEFEMS projekto mobilumas, kuriame dalyvavo „Saulėtekio“ gimnazijos 3 mokytojai ir 8 mokiniai. Projekto tikslas - maksimaliai išnaudoti skaitmenines programas, kad palengvintų moksleiviams įsisavinti bendrojo ugdymo programos dalykus. Mobilumas Italijoje buvo skirtas matematikos dalykui. Mokiniai iš Turkijos, Rumunijos, Lietuvos ir Italijos turėjo galimybę pasimokyti matematikos partnerių mokykloje su web2 programomis.
Mobilumo Italijoje programa įtraukė ne tik intensyvius mokymus, bet ir suteikė galimybę aplankyti Italijos sostinę Romą. Iš Červeterio į nuostabiąją Italijos sostinę Romą vykome traukiniu. Didelės mūsų grupės šurmulys užpildė visą dviejų aukštų traukinio vagoną. Roma pasitiko lietumi, bet mus, atvykusius iš lietaus krašto, tai nė kiek neišgąsdino. Aplankėme Romos Forumą, išsidėsčiusį tarp Palatino ir Kapitolijaus kalvų, seniausią pasaulio amfiteatrą Koliziejų, kuris garsus kovomis tarp gladiatorių ir išlikimo susidūrimais su gyvūnais, Panteoną, visų dievų šventyklą, Ispanijos aikštės laiptus, Šventosios Marijos Baziliką ir miestą-valstybę Vatikaną. Visos Romos per vieną dieną neaplankysi, bet prisiliesti prie šio miesto, pakvėpuoti jo oru nors trumpam turėjome galimybę.
Italija – tai ne tik jos sostinė. Lacijaus provincija, kurioje vyko mūsų mobilumas, taip pat įspūdinga savo senovine architektūra, autentiškais muziejaus eksponatais. Šalia miesto - Etruskų Banditačijos nekropolis, kuris yra įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Tai didžiausias nekropolis Viduržemio jūros regione. Mūsų partneriai mums suteikė galimybę aplankyti šį unikalų objektą.
Atsisveikinimo vakaras ir pažymėjimų už veiklą įteikimas vyko centriniame miesto pastate – Ruspolio rūmuose.
Iki kito mobilumo Rumunijoje, kuris bus skirtas anglų kalbai, turėsime atlikti namų darbus, paruošti elektroninę knygą su Italijos kulinariniais patiekalais, filmuotais mokinių, gyvenusių mobilumo laikotarpiu Italijos šeimose. Teks nufilmuoti pamokas ir sudaryti interaktyvias užduotis šioms pamokoms su web2 įrankiais. NUOTRAUKOS>>>
Projekto Lietuvoje koordinatorė Tatjana Cukanova
Kita informacijaKita informacija
2024-10-09 Pasidalinkime savo širdžių šiluma!Spalio 4 d. gimnazijoje tradiciškai paminėta Tarptautinė mokytojų diena.
Rytą mokytojai buvo pasitikti su gėlėmis ir sveikinimais. Pamokas vedė IV klasių mokiniai ir jiems puikiai sekėsi susitvarkyti su šia nelengva užduotimi, taip pat pajausti mokytojo darbo kasdienybę ir atsakomybę.
Šventė baigėsi nuotaikingu renginiu – viktorina aktų salėje, kur mokytojų komandos turėjo varžytis, atsakydamos į mokinių parlamento paruoštus klausimus.
Renginio pabaigoje išrinkta komanda nugalėtoja apdovanota prizu - dideliu krepšiu gražių obuolių iš sodo. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 27 dieną didelis būrys „Saulėtekio“ gimnazistų vyko į Latviją. Aplankėme Rygą, Jūrmalą bei Cinevillą. Vaikščiojome po Rygos senamiestį, Jūrmalos pakrantę ir filmų kūrimu pagarsėjusią Cinevillą.
Jūrmala - didžiausias Baltijos valstybių kurortinis miestas, taip pat ir antras pagal plotą Latvijos miestas.
Ryga visiems žinoma pagal tai, jog yra Latvijos sostinė, Rygoje gyvena trečdalis Latvijos gyventojų. Rygos sienamiestį lyvių ir kuršių gyvenviečių vietoje 1201 m. įkūrė vyskupas Albertas. 1225 m. Ryga įgavo miesto teises.
Cinevilla - vienintelis miestelis Baltijos šalyse, turintis labai didelio masto kino dekoracijų po atviru dangumi. Cinevilla įkurta 2004 m., kai buvo kuriamas visų laikų brangiausias latvių filmas „Rygos kariai“.
Visiems ekskursantams labai patiko ši išvyka. Mes grįžome namo laimingi, su puikiomis nuotaikomis, nors ir pavargę. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 25 ir 26 dienоmis gimnazijoje vyko I-IV klasių mokinių tėvų susirinkimai. Gimnazijos administracija pristatė pagrindinio ugdymo pasiekimų tvarką antroms klasėms, valstybinių brandos egzaminų pirmos ir antros dalies organizavimo tvarką trečių ir ketvirtų klasių mokiniams. Karjeros ugdymo mokytojas A. Mickevičius supažindino tėvelius su aktualiomis stojimo naujovėmis. Didelis dėmesys buvo skirtas gimnazijos pirmokams. Tėveliai turėjo galimybę ne tik pabendrauti su gimnazijos direktore J. Rimkuviene ir direktoriaus pavaduotoju ugdymui M. Agamalijev, klasės vadovais, bet ir apžiūrėti gimnazijos atnaujintas erdves, informacinių technologijų laboratoriją, biologijos laboratoriją ir kitus kabinetus. NUOTRAUKOS>>>
Elektriniai paspirtukai padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant asmeninio ar viešojo transporto. Tačiau kartu pagausėja nelaimių skaičiaus, į kurį patenka šių transporto priemonių vairuotojai. Specialistai ir pareigūnai vis primena, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis kelių eismo taisyklių bei būti atsakingais eismo dalyviais.
Šia priemone leidžiama važiuoti dviračių takais, dviračių juostomis, kelkraščiu, važiuojamąja dalimi, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims – tik išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą.
Dviračių (elektrinių paspirtukų) vairuotojams draudžiama:
1. Važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Kelių eismo taisyklėse nustatytus atvejus.
2. Važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais.
3. Važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo...
:: PILNAS STRAIPSNIS ::
Vadovaujantis mokinių, besimokančių pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, fizinio pajėgumo nustatymo tvarkos aprašu, 2024 metų pavasarį gimnazijoje vyko individualūs mokinių fizinio pajėgumo testavimai. Juos atliko mokyklos fizinio ugdymo mokytojai.
Fizinis pajėgumas – tai žmogaus galėjimas kuo veiksmingiau dirbti tam tikrą fizinį darbą, įveikiant fizinius krūvius ir siekiant rezultatų. Jį lemia fizinių gebėjimų bei judėjimo įgūdžių išlavinimas. Sąlygiškai vieni fizinio pajėgumo komponentai yra susiję su sportiniais pasiekimais, o kiti – su sveikata. Su sveikata siejami fizinio pajėgumo komponentai apima širdies ir kraujagyslių ištvermę, raumenų ištvermę ir jėgą, lankstumą bei kūno audinių sudėtį. Jie tiesiogiai nulemti asmens ligų, genetikos, amžiaus, lyties ir nuolatinės fizinės veiklos lygio.
Fizinio pajėgumo nustatymo tikslas – remiantis atliktų fizinio pajėgumo testų rezultatais ir jų stebėjimu, skatinti mokinius, jų tėvus ir mokyklos bendruomenę stiprinti vaikų fizinę sveikatą.
Atliekant fizinio pajėgumo nustatymą, buvo vadovaujamasi šiais principais:
:: PILNAS STRAIPSNIS ::