Savaitė Olandijoje, dalyvaujant Erasmus+ projekte „Earth Charter“, buvo kupina įspūdžių, bendravimo, naujų idėjų ir veiklų. Į Eindhoven atvykome ankstų šeštadienio rytą. Oro uoste (mūsų nuostabai) laukė šeimos su visais jų nariais... Šeimos ne tik šiltai mus sutiko, pasirūpino, kad mūsų viešnagė būtų patogi ir jauki, bet ir suorganizavo nuostabų pramogų savaitgalį! Sekmadienio popietę praleidome kartu su visų šalių projekto dalyviais: ispanais, anglais bei olandais.
Pirmadienis pasitiko 12 kilometrų kelione į mokyklą dviračiu… Gavome daug užduočių, kurias atlikome nuostabioje medžių apsuptyje prie ežero, o vėliau… dviračiais, padedami vietinių gyventojų, sėkmingai įveikėme užduotis bei susipažinome su puikiuoju Oisterwijk miesteliu, kurio grožiu , tvarka ir švara negali nesižavėti…
Kitą dieną mūsų laukė kelionė į Hagą, kur aplnkėme pabėgėlių centrą, turėjome puikią galimybę interaktyvioje muziejaus kelionėje patirti tai, ką išgyvena pabėgėliai. Neslėpsiu – buvo nejauki ir sunkiai pamirštama patirtis… Hagoje mūsų laukė ir pažintis su Nyderlandų politine bei teisine sistema, lankėmės parlamente, atlikome gido skirtas mokomąsias užduotis. Na, o po sunkios ir įtemptos dienos – trumpas poilsis gražiajame Scheveningen paplūdimyje.
Trečiadienį mokėmės dalykinio piešimo subtilybių, poromis ruošėme bendrą projektą apie žodžio laisvę konkursui, mokėmės debatuoti. Kitą dieną lankėmės senelių namuose, kuriuose kiekvienas turėjome galimybę susipažinti su vieno iš išgyventojų istorija. Popiet mūsų laukė mokomoji ekskursija Vught koncentracijos stovykloje, kurioje matyti vaizdai liks atminty įstrigę visam gyvenimui… Na, o vakare dar turėjome progą susipažinti su nuostabaus Den Bosch miesto vaizdais.
Paskutinę projekto dieną mokėmės Europass rengimo subtilybių bei ruošėme videoreportažus baigiamajam vakarui. Noriu pasidžiaugti, kad debatų nugalėtoju tapo mano bendramokslis Normantas Kuolas (2a klasė), o videoreportažo – Austėja (2a klasė), ir Lisa iš 2College Durendael.
Savaitė pralėkė nepastebimai greitai. Laikas, praleistas Olandijoje, buvo įsimintinas bei kupinas naujų patirčių. Sunku buvo atsisveikinti… Lauksime svečiuose savo naujųjų draugų! NUOTRAUKOS>>>
Kita informacijaKita informacija
2024-10-09 Pasidalinkime savo širdžių šiluma!Spalio 4 d. gimnazijoje tradiciškai paminėta Tarptautinė mokytojų diena.
Rytą mokytojai buvo pasitikti su gėlėmis ir sveikinimais. Pamokas vedė IV klasių mokiniai ir jiems puikiai sekėsi susitvarkyti su šia nelengva užduotimi, taip pat pajausti mokytojo darbo kasdienybę ir atsakomybę.
Šventė baigėsi nuotaikingu renginiu – viktorina aktų salėje, kur mokytojų komandos turėjo varžytis, atsakydamos į mokinių parlamento paruoštus klausimus.
Renginio pabaigoje išrinkta komanda nugalėtoja apdovanota prizu - dideliu krepšiu gražių obuolių iš sodo. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 27 dieną didelis būrys „Saulėtekio“ gimnazistų vyko į Latviją. Aplankėme Rygą, Jūrmalą bei Cinevillą. Vaikščiojome po Rygos senamiestį, Jūrmalos pakrantę ir filmų kūrimu pagarsėjusią Cinevillą.
Jūrmala - didžiausias Baltijos valstybių kurortinis miestas, taip pat ir antras pagal plotą Latvijos miestas.
Ryga visiems žinoma pagal tai, jog yra Latvijos sostinė, Rygoje gyvena trečdalis Latvijos gyventojų. Rygos sienamiestį lyvių ir kuršių gyvenviečių vietoje 1201 m. įkūrė vyskupas Albertas. 1225 m. Ryga įgavo miesto teises.
Cinevilla - vienintelis miestelis Baltijos šalyse, turintis labai didelio masto kino dekoracijų po atviru dangumi. Cinevilla įkurta 2004 m., kai buvo kuriamas visų laikų brangiausias latvių filmas „Rygos kariai“.
Visiems ekskursantams labai patiko ši išvyka. Mes grįžome namo laimingi, su puikiomis nuotaikomis, nors ir pavargę. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 25 ir 26 dienоmis gimnazijoje vyko I-IV klasių mokinių tėvų susirinkimai. Gimnazijos administracija pristatė pagrindinio ugdymo pasiekimų tvarką antroms klasėms, valstybinių brandos egzaminų pirmos ir antros dalies organizavimo tvarką trečių ir ketvirtų klasių mokiniams. Karjeros ugdymo mokytojas A. Mickevičius supažindino tėvelius su aktualiomis stojimo naujovėmis. Didelis dėmesys buvo skirtas gimnazijos pirmokams. Tėveliai turėjo galimybę ne tik pabendrauti su gimnazijos direktore J. Rimkuviene ir direktoriaus pavaduotoju ugdymui M. Agamalijev, klasės vadovais, bet ir apžiūrėti gimnazijos atnaujintas erdves, informacinių technologijų laboratoriją, biologijos laboratoriją ir kitus kabinetus. NUOTRAUKOS>>>
Elektriniai paspirtukai padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant asmeninio ar viešojo transporto. Tačiau kartu pagausėja nelaimių skaičiaus, į kurį patenka šių transporto priemonių vairuotojai. Specialistai ir pareigūnai vis primena, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis kelių eismo taisyklių bei būti atsakingais eismo dalyviais.
Šia priemone leidžiama važiuoti dviračių takais, dviračių juostomis, kelkraščiu, važiuojamąja dalimi, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims – tik išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą.
Dviračių (elektrinių paspirtukų) vairuotojams draudžiama:
1. Važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Kelių eismo taisyklėse nustatytus atvejus.
2. Važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais.
3. Važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo...
:: PILNAS STRAIPSNIS ::
Vadovaujantis mokinių, besimokančių pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, fizinio pajėgumo nustatymo tvarkos aprašu, 2024 metų pavasarį gimnazijoje vyko individualūs mokinių fizinio pajėgumo testavimai. Juos atliko mokyklos fizinio ugdymo mokytojai.
Fizinis pajėgumas – tai žmogaus galėjimas kuo veiksmingiau dirbti tam tikrą fizinį darbą, įveikiant fizinius krūvius ir siekiant rezultatų. Jį lemia fizinių gebėjimų bei judėjimo įgūdžių išlavinimas. Sąlygiškai vieni fizinio pajėgumo komponentai yra susiję su sportiniais pasiekimais, o kiti – su sveikata. Su sveikata siejami fizinio pajėgumo komponentai apima širdies ir kraujagyslių ištvermę, raumenų ištvermę ir jėgą, lankstumą bei kūno audinių sudėtį. Jie tiesiogiai nulemti asmens ligų, genetikos, amžiaus, lyties ir nuolatinės fizinės veiklos lygio.
Fizinio pajėgumo nustatymo tikslas – remiantis atliktų fizinio pajėgumo testų rezultatais ir jų stebėjimu, skatinti mokinius, jų tėvus ir mokyklos bendruomenę stiprinti vaikų fizinę sveikatą.
Atliekant fizinio pajėgumo nustatymą, buvo vadovaujamasi šiais principais:
:: PILNAS STRAIPSNIS ::