Vasaros stovykla projekto dalyviamsVasaros stovykla projekto dalyviams
2008 m. birželio 28 – liepos 3 dienomis vyko vasaros stovykla aktyviausiems projekto ,,Paveldas – pilietis – tauta“ dalyviams. Stovyklautojai iš Šiaulių, Pakruojo, Biržų, Pasvalio miestų bei Kretingos, Telšių, Kelmės, Radviliškio, Joniškio ir Šiaulių rajonų įsikūrė Šiaulių ,,Napoleono“ futbolo klubo stovyklavietėje Alksnyniškės kaime Šiaulių rajone. Stovykloje jaunieji kraštotyrininkai analizavo, sistemino ekspedicijose surinktą medžiagą, dalinosi įspūdžiais ir patirtimi, klausė paskaitų apie pilietiškumo ir tautiškumo sąsajas, diskutavo, kas dieną pildė stovyklos dienoraštį, rašė įspūdžius, mokėsi tradicinio dainavimo, senųjų amatų: juostų audimo, žalvario papuošalų gaminimo, sodų vėrimo, gaminosi lietuvių liaudies muzikos instrumentus būgnus ir kankles. Ä® stovyklautojus buvo kreipiamasi: ,,Labas rytas, Lietuvos piliečiai!”, ,,Labas rytas, brangūs tautiečiai!”, ,,Labas rytas, susipratę Lietuvos paveldo saugotojai!“. Vakaronėse šokiais, žaidimais – rateliais stebinome kartu stovyklaujančius futbolininkus, kurie vėliau, pamiršę drovumą vakarojo drauge. Malonu buvo klausytis prie laužo dainuojamų lietuvių liaudies dainų, o lauže keptos bulvės – skaniausias maistas. Nuvykę į Kelmę stovyklos dalyviai aplankė Kelmės krašto muziejų, stebėjo besidarbuojančius tradicinių žemaičių etnomuzikavimo ir liaudies amatų kursų dalyvius, klausėsi Klaipėdos etninės kultūros centro vaikų folkloro ansamblio „Alkiukai“ koncerto, o vėliau patys dalyvavo vakaronėje. Stovyklautojai išbandė jėgas mažojo futbolo turnyre. Čia vaikinai ir merginos būrėsi į savo krašto ir jungtines komandas. Nugalėtojais tapo šiauliečiai, II – ą vietą iškovojo Pakruojo komanda, III – ią – Raudėnų komanda, IV – ieji liko biržiečiai.
Pokalbiuose, diskusijose apie pilietiškumą ir tautiškumą, Lietuvos bei kitų Europos himnų tekstuose esamas vertybes, buvo nuolat akcentuojami tėviškės, tėvynės, tautinės savigarbos aspektai. Vienos diskusijos pabaigoje visiems projekto dalyviams buvo pateikta užduotis pabaigti sakinį „Lietuvoje gyventi gera, nes...“, kuris turi būti argumentuotas. Toliau pateikiami moksleivių pabaigti sakiniai dviem principais: tipiškiausi ir originaliausi bei lakoniškiausi, atrenkant vertės objektus.
LIETUVOJE GYVENTI GERA. NES...
Remiantis kraštotyrinio darbo specifika bei organizuojamos stovyklos pobūdžiu, kiekvieną dieną kiekvienam stovyklautojų nameliui fojė buvo paliekami konferencinio dydžio popieriaus lapai, kuriuose mokiniai rašė stovyklos dienoraštį. Formalioji bei neformalioji edukacija, pilietiškumo bei bendruomeniškumo, atsakomybės ugdymas pastebėti kokybine minčių raiška bei raida: nuo vien „laisvų“, vien įspūdžiais, emocijomis nužymėtų minčių iki savianalizės, kraštotyrinį dienoraštį atitinkančių dienos patirčių fiksavimo aspektų.
STOVYKLOS DIENORAŠTIS
Birželio 28 d. (šeštadienis). Stovyklos atidarymas (Foto reportažas)