Šių metų vasario 17-21 dienomis Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“, organizavo stažuotę Vokietijos Hofo mieste, kurioje dalyvavo dešimt mokytojų, atstovaujančių įvairių Lietuvos mokytojų asociacijoms. Stažuotės tikslas – susipažinti su vienos iš Vokietijos žemių – Bavarijos - švietimo sistema, Vokietijos mokytojų asociacijų veikla, jų misija, kvalifikacijos tobulinimo sistema ir ypatumais.
Pirmąją vizito dieną buvome šiltai sutikti Hofo miesto mero, kuris pasveikino atvykus, pavaišino tradiciniais šio krašto patiekalais bei trumpai papasakojo miesto istoriją, pristatė miesto gyventojų (jų Hofe gyvena 47000) tautinę sudėtį, pasidžiaugė Hofo miesto partnerystėmis su įvairių šalių institucijomis.
Stažuotės metu lankėmės net penkiose įvairių tipų ir pakopų Hofo miesto mokyklose: Schiller gimnazijoje, Sophien pradinėje mokykloje, Munster vidurinėje mokykloje, profesinėje socialinių ir specialiųjų pedagogų rengimo akademijoje, Jaunimo kūrybinėse dirbtuvėse bei Jaunimo centre Q, kur mums mokyklų direktoriai, vadovai, mokytojai, dėstytojai pristatinėjo ugdymo įstaigas, supažindino su mokymo/mokymosi sąlygomis, mokinių motyvacijos skatinimo sistema, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, vykdomais projektais.
Švietimo sistema. Švietimo sistema Bavarijoje – labai sudėtinga. Įdomu ir tuo pačiu keista, kad jau būdamas pradinės mokyklos ketvirtoku vaikas patiria didžiulį spaudimą ir stresą dėl savo ateities. Vaiko pasiekimai (ypač vokiečių k. ir matematikos įvertinimai) lemia, kur jis toliau mokysis – gimnazijoje, realinėje mokykloje ar vidurinėje mokykloje. Mokinių žinių vertinimo sistema – nuo 1 (geriausias įvertinimas) iki 6 (blogiausias įvertinimas) balų. Šie įvertinimai yra labai svarbūs baigus pradinę ar vidurinę mokyklą. Pagal balus mokiniai griežtai paskirstomi ir tęsia mokslus aukštesnės pakopos mokyklose.
Labai didelis dėmesys Bavarijoje skiriamas įvairių skirtingų poreikių mokinių ugdymui (taip vadinamos inkliuzinės mokyklos). Kadangi Hofo mieste daug emigrantų, kyla daug socialinių problemų, todėl visais įmanomais būdais stengiamasi vaikus integruoti, teikti jiems visokeriopą specialiąją, socialinę ir psichologinę pagalbą. Tokie darbo metodai davė gerų rezultatų. Pradinėje Sophien mokykloje, kuri yra stoties rajone ir 70% visų besimokančiųjų mokinių – imigrantai, ir net 30% mokinių turi specialiųjų mokymosi poreikių, situacija pries dešimt metų buvo visiškai prasta. Mokinių elgesio problemos ir įvairūs sutrikimai neleido pasiekti gerų rezultatų, mokinių socialiniai įgūdžiai buvo visiškai neišlavinti. Tačiau pradėjus įgyvendinti inkliuzinės mokyklos modelį ir mokyti visokių poreikų mokinius vienoje klasėje, sumažinus mokinių skaičių klasėje iki 18-19, pailginus pietų pertrauką, pradėjus įtraukti mokinius į aktyvią sportinę veiklą, vaidybinius žaidimus ir taikant nuolatinę motyvacijos skatinimo sistemą, blogo elgesio pamokų ir pertraukų metu atvejų gerokai sumažėjo. Mokyklos direktorius – tikras savo darbo entuziastas, puikiai išmanantis darbo specifiką, žinantis kiekvienos mokymo priemonės panaudojimo tikslus, gebantis pademonstruoti mokinių elgesio stebėsenos metodiką. Ponas Henrik Shodel yra ir regioninės mokytojų asociacijos pirmininkas. Jis, darydamas atitinkamus sprendimus, susijusius su mokinių mokymu, metodikomis, remiasi išsamiais mokslininkų tyrimais. Todėl pirmosios trys arba keturios pamokos vyksta integruojant įvairių poreikių mokinius, jie mokosi kartu su visa klase, o po to mokiniai suskirstomi į grupes pagal poreikius ir dirba atskirai. Su gabiaisiais mokiniais dirba iš gimnazijos ateinantis mokytojas, o tiems, kam reikalingas ypatingas dėmesys ir psichologinė pagalba padeda socialinis pedagogas. Esminis mokyklos tikslas – visų pirma vaiką išugdyti kaip asmenybę, tobulinti jo socialines kompetencijas, o tik po to mokyti. Taip pasiekiams geriausias rezultatas. Taikant naujus mokymo metodus labai pagerėjo santykiai tarp mokinių ir mokytojų, nes mokytojas – ne tik tas, kuris moko, bet ir partneris, pagalbininkas. Hofo mokyklose (ypač tose, kur mokosi specialiųjų mokymosi poreikių turintys mokiniai) labai išplėtotas bendradarbiavimas su mokinių tėvais, jiems teikiamos specialistų konsultacijos, tariamasi dėl vaiko mokymosi rezultatų gerinimo.
Mokytojų rengimas Bavarijoje. Norint tapti mokytoju (valstybės tarnautoju) jaunas žmogus 4 metus studijuoja universitete ir dar porą – atlieka praktiką. Atliekantys praktiką jaunieji mokytojai vadinamai referendarais. Pirmąjį pusmetį referendaras stebi pamokas arba veda jas su prižiūrinčiu mokytoju. Po pusmečio referendarai jau siunčiami į bet kurią mokyklą tobulintis. Patys savarankiškai referendarai gali vesti pamokas tik po vienerių metų. Praktikos laikotarpiu referendarai turi pagalbininkus – mentorius, kurie atlieka patarėjo ir padėjėjo vaidmenį. Tai aukštesnės kvalifikacijos mokytojai. Tik baigęs praktiką jaunasis mokytojas priimamas bandomajam 2-3 metų laikotarpiui, pasibaigus šiam laikotarpiui mokytojas gauna nuolatinio tarnautojo statusą. Valstybės tarnautojai Bavarijoje streikuoti negali. Mokytojai Bavarijoje dirba pagal etatinio darbo apmokėjimo modelį. Mažiausias krūvis – 23 savaitinės pamokos, tačiau egzistuoja mokyklų, kuriose mokytojų krūvis siekia 28 pamokas. Dauguma Vokietijos mokytojų turi dvi specialybes (dėsto du mokomuosius dalykus). Išimtis – dailės ir muzikos mokytojai, turintys tik vieną specialybę. Mokyklų direktorių krūvis – labai didelis. Jie dirba administracinį darbą ir dar veda nuo 14 iki 22 pamokų per savaitę (priklausomai nuo mokyklos dydžio ir direktoriaus amžiaus darbo krūvis gali kisti).
Kvalifikacijos tobulinimas. Bavarijoje įkurta Dilingeno akademija, kurios specializacija – mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursų rengimas. Mokytojams Bavarijoje privaloma tobulinti kvalifikaciją 25 val. per 3 metus. Mokytojai gali kursus rinktis pagal poreikį ir nuspręsti – ar vykti į akademiją, ar lankyti trumpalaikius kursus, kuriuos regione organizuoja Vokietijos mokytojų asociacija. Mokyklose egzistuoja darbo grupės, kurios dirbdamos ir diskutuodamos iškelia opiausią mokyklos problemą, numato sritį, kurioje reikėtų tobulintis mokyklos mokytojams, norint siekti bendrų mokyklos tikslų. Tuomet pedagogas kreipiasi į direktorių ir, gavęs leidimą, dalyvauja kursuose. Kiekvienais metais sudaromas kvalifikacijos tobulinimo planas. Kvalifikacijos tobulinimo kursus apmokas valstybė. Į pensiją mokytojai (ir vyrai, ir moterys) išeina sulaukę 65 metų.
Mokytojų asociacijų veikla. Lankydamiesi mokyklose susipažinome ne tik su švietimo sistema, kvalifikacijos tobulinimo sąlygomis, bet turėjome progos išklausyti išsamų pranešimą apie Vokietijos mokytojų asociacijas, jų struktūrą, veiklą, patirtį, asociacijų vaidmenį švietimo sistemoje ir bendradarbiavimą su kitomis institucijomis. Vokietijoje veikia nemažai asociacijų – pradinių klasių mokytojų, mokytojų filologų, realinių mokyklų mokytojų, informatikos mokytojų draugija ir kt., kurios labai konkuruoja tarpusavyje. Regioninės (Bavarijos) mokytojų asociacijos pirmininkas Henrik Shodel pristatė šios asociacijos valdymo struktūrą, veiklas. Tai yra nepartinė, nekonfesinė ir nesusijusi su mokyklų rūšimis ar ugdymo pakopomis pedagogų asociacija, vienijanti apie 55000 narių. Asociacija veikia nuo 1861 m. ir vadovaujasi principu, kad mokyklos turi veikti pedagoginiais principais, o dirbantiems pedagogams turi būti sudaromos geriausios darbo sąlygos. Visoje Bavarijoje asociacija turi apie 25 konsultantus, padedančius nariams mokytojams, auklėtojams, docentams ir pedagogikos studentams iškilus metodiniams, teisiniams ir kt. klausimams. Be to, asociacija rengia aukštos kokybės seminarus ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, administruoja Pedagogikos profesijų darbuotojų sveikatos institutą. Šis institutas skirtas mokytojų sveikatai gerinti ir konsultuoti juos ligos ar streso atveju. Asociacijai priklausantys pedagogai moka 300 eurų nario mokestį, kurį asociacija panaudoja moksliniams tyrimams, konsultantų atlyginimams ir kt. Asociacija didžiuojasi savo pasiekimais - savaitinių pamokų skaičiaus sumažinimą (nuo 30 iki 28), mokinių skaičiaus klasėse sumažinimą (dabar yra 22 mokiniai) ir „Kalėdinių pinigų“ arba „tryliktojo“ atlginimo mokėjimą Bavarijos žemės mokytojams.
Stažuotėje dalyvavę mokytojai patobulino tarpkultūrinę, kalbinę, organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Buvo labai naudinga ir įdomu susipažinti su Bavarijos švietimo sistema, aplankyti įvairių tipų mokyklas, stebėti pamokas, pabendrauti su kolegomis, sužinoti, kaip mokytojų asociacijos atstovauja savo narių interesams, kaip padeda pedagogams ir konsultuoja juos. Dalyvavimas stažuotėje leis pritaikyti idėjas apie asociacijų veiklą, jų statusą ir mokytojų atstovavimo galimybes savo gimnazijos bei asociacijos, kuriai priklausau, darbe. Džiaugiuosi suteikta proga dalyvauti stažuotėje, nes ne tik patobulinau kompetencijas, bet ir praplėčiau akiratį, susipažinau su iniciatyviais ir energingais Lietuvos mokytojais, turėjau progos pasidalinti gerąja patirtimi. Juk mokytojo darbas tuo ir ypatingas – kuo daugiau dvasiškai ir emociškai praturtėji pats, tuo labiau praturtini ir savo mokinius.
Kristina Urbonienė
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos anglų k. mokytoja
Lietuvos anglų k. mokytojų asociacijos Valdybos narė
Nuotrauka – Roberto Šalnos
Stažuotė Vokietijos Hofo mieste – puiki proga patobulėti, sužinoti ir susipažinti
Šių metų vasario 17-21 dienomis Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“, organizavo stažuotę Vokietijos Hofo mieste, kurioje dalyvavo dešimt mokytojų, atstovaujančių įvairių Lietuvos mokytojų asociacijoms. Stažuotės tikslas – susipažinti su vienos iš Vokietijos žemių – Bavarijos - švietimo sistema, Vokietijos mokytojų asociacijų veikla, jų misija, kvalifikacijos tobulinimo sistema ir ypatumais.
Pirmąją vizito dieną buvome šiltai sutikti Hofo miesto mero, kuris pasveikino atvykus, pavaišino tradiciniais šio krašto patiekalais bei trumpai papasakojo miesto istoriją, pristatė miesto gyventojų (jų Hofe gyvena 47000) tautinę sudėtį, pasidžiaugė Hofo miesto partnerystėmis su įvairių šalių institucijomis.
Stažuotės metu lankėmės net penkiose įvairių tipų ir pakopų Hofo miesto mokyklose: Schiller gimnazijoje, Sophien pradinėje mokykloje, Munster vidurinėje mokykloje, profesinėje socialinių ir specialiųjų pedagogų rengimo akademijoje, Jaunimo kūrybinėse dirbtuvėse bei Jaunimo centre Q, kur mums mokyklų direktoriai, vadovai, mokytojai, dėstytojai pristatinėjo ugdymo įstaigas, supažindino su mokymo/mokymosi sąlygomis, mokinių motyvacijos skatinimo sistema, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, vykdomais projektais.
Švietimo sistema. Švietimo sistema Bavarijoje – labai sudėtinga. Įdomu ir tuo pačiu keista, kad jau būdamas pradinės mokyklos ketvirtoku vaikas patiria didžiulį spaudimą ir stresą dėl savo ateities. Vaiko pasiekimai (ypač vokiečių k. ir matematikos įvertinimai) lemia, kur jis toliau mokysis – gimnazijoje, realinėje mokykloje ar vidurinėje mokykloje. Mokinių žinių vertinimo sistema – nuo 1 (geriausias įvertinimas) iki 6 (blogiausias įvertinimas) balų. Šie įvertinimai yra labai svarbūs baigus pradinę ar vidurinę mokyklą. Pagal balus mokiniai griežtai paskirstomi ir tęsia mokslus aukštesnės pakopos mokyklose.
Labai didelis dėmesys Bavarijoje skiriamas įvairių skirtingų poreikių mokinių ugdymui (taip vadinamos inkliuzinės mokyklos). Kadangi Hofo mieste daug emigrantų, kyla daug socialinių problemų, todėl visais įmanomais būdais stengiamasi vaikus integruoti, teikti jiems visokeriopą specialiąją, socialinę ir psichologinę pagalbą. Tokie darbo metodai davė gerų rezultatų. Pradinėje Sophien mokykloje, kuri yra stoties rajone ir 70% visų besimokančiųjų mokinių – imigrantai, ir net 30% mokinių turi specialiųjų mokymosi poreikių, situacija pries dešimt metų buvo visiškai prasta. Mokinių elgesio problemos ir įvairūs sutrikimai neleido pasiekti gerų rezultatų, mokinių socialiniai įgūdžiai buvo visiškai neišlavinti. Tačiau pradėjus įgyvendinti inkliuzinės mokyklos modelį ir mokyti visokių poreikų mokinius vienoje klasėje, sumažinus mokinių skaičių klasėje iki 18-19, pailginus pietų pertrauką, pradėjus įtraukti mokinius į aktyvią sportinę veiklą, vaidybinius žaidimus ir taikant nuolatinę motyvacijos skatinimo sistemą, blogo elgesio pamokų ir pertraukų metu atvejų gerokai sumažėjo. Mokyklos direktorius – tikras savo darbo entuziastas, puikiai išmanantis darbo specifiką, žinantis kiekvienos mokymo priemonės panaudojimo tikslus, gebantis pademonstruoti mokinių elgesio stebėsenos metodiką. Ponas Henrik Shodel yra ir regioninės mokytojų asociacijos pirmininkas. Jis, darydamas atitinkamus sprendimus, susijusius su mokinių mokymu, metodikomis, remiasi išsamiais mokslininkų tyrimais. Todėl pirmosios trys arba keturios pamokos vyksta integruojant įvairių poreikių mokinius, jie mokosi kartu su visa klase, o po to mokiniai suskirstomi į grupes pagal poreikius ir dirba atskirai. Su gabiaisiais mokiniais dirba iš gimnazijos ateinantis mokytojas, o tiems, kam reikalingas ypatingas dėmesys ir psichologinė pagalba padeda socialinis pedagogas. Esminis mokyklos tikslas – visų pirma vaiką išugdyti kaip asmenybę, tobulinti jo socialines kompetencijas, o tik po to mokyti. Taip pasiekiams geriausias rezultatas. Taikant naujus mokymo metodus labai pagerėjo santykiai tarp mokinių ir mokytojų, nes mokytojas – ne tik tas, kuris moko, bet ir partneris, pagalbininkas. Hofo mokyklose (ypač tose, kur mokosi specialiųjų mokymosi poreikių turintys mokiniai) labai išplėtotas bendradarbiavimas su mokinių tėvais, jiems teikiamos specialistų konsultacijos, tariamasi dėl vaiko mokymosi rezultatų gerinimo.
Mokytojų rengimas Bavarijoje. Norint tapti mokytoju (valstybės tarnautoju) jaunas žmogus 4 metus studijuoja universitete ir dar porą – atlieka praktiką. Atliekantys praktiką jaunieji mokytojai vadinamai referendarais. Pirmąjį pusmetį referendaras stebi pamokas arba veda jas su prižiūrinčiu mokytoju. Po pusmečio referendarai jau siunčiami į bet kurią mokyklą tobulintis. Patys savarankiškai referendarai gali vesti pamokas tik po vienerių metų. Praktikos laikotarpiu referendarai turi pagalbininkus – mentorius, kurie atlieka patarėjo ir padėjėjo vaidmenį. Tai aukštesnės kvalifikacijos mokytojai. Tik baigęs praktiką jaunasis mokytojas priimamas bandomajam 2-3 metų laikotarpiui, pasibaigus šiam laikotarpiui mokytojas gauna nuolatinio tarnautojo statusą. Valstybės tarnautojai Bavarijoje streikuoti negali. Mokytojai Bavarijoje dirba pagal etatinio darbo apmokėjimo modelį. Mažiausias krūvis – 23 savaitinės pamokos, tačiau egzistuoja mokyklų, kuriose mokytojų krūvis siekia 28 pamokas. Dauguma Vokietijos mokytojų turi dvi specialybes (dėsto du mokomuosius dalykus). Išimtis – dailės ir muzikos mokytojai, turintys tik vieną specialybę. Mokyklų direktorių krūvis – labai didelis. Jie dirba administracinį darbą ir dar veda nuo 14 iki 22 pamokų per savaitę (priklausomai nuo mokyklos dydžio ir direktoriaus amžiaus darbo krūvis gali kisti).
Kvalifikacijos tobulinimas. Bavarijoje įkurta Dilingeno akademija, kurios specializacija – mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursų rengimas. Mokytojams Bavarijoje privaloma tobulinti kvalifikaciją 25 val. per 3 metus. Mokytojai gali kursus rinktis pagal poreikį ir nuspręsti – ar vykti į akademiją, ar lankyti trumpalaikius kursus, kuriuos regione organizuoja Vokietijos mokytojų asociacija. Mokyklose egzistuoja darbo grupės, kurios dirbdamos ir diskutuodamos iškelia opiausią mokyklos problemą, numato sritį, kurioje reikėtų tobulintis mokyklos mokytojams, norint siekti bendrų mokyklos tikslų. Tuomet pedagogas kreipiasi į direktorių ir, gavęs leidimą, dalyvauja kursuose. Kiekvienais metais sudaromas kvalifikacijos tobulinimo planas. Kvalifikacijos tobulinimo kursus apmokas valstybė. Į pensiją mokytojai (ir vyrai, ir moterys) išeina sulaukę 65 metų.
Mokytojų asociacijų veikla. Lankydamiesi mokyklose susipažinome ne tik su švietimo sistema, kvalifikacijos tobulinimo sąlygomis, bet turėjome progos išklausyti išsamų pranešimą apie Vokietijos mokytojų asociacijas, jų struktūrą, veiklą, patirtį, asociacijų vaidmenį švietimo sistemoje ir bendradarbiavimą su kitomis institucijomis. Vokietijoje veikia nemažai asociacijų – pradinių klasių mokytojų, mokytojų filologų, realinių mokyklų mokytojų, informatikos mokytojų draugija ir kt., kurios labai konkuruoja tarpusavyje. Regioninės (Bavarijos) mokytojų asociacijos pirmininkas Henrik Shodel pristatė šios asociacijos valdymo struktūrą, veiklas. Tai yra nepartinė, nekonfesinė ir nesusijusi su mokyklų rūšimis ar ugdymo pakopomis pedagogų asociacija, vienijanti apie 55000 narių. Asociacija veikia nuo 1861 m. ir vadovaujasi principu, kad mokyklos turi veikti pedagoginiais principais, o dirbantiems pedagogams turi būti sudaromos geriausios darbo sąlygos. Visoje Bavarijoje asociacija turi apie 25 konsultantus, padedančius nariams mokytojams, auklėtojams, docentams ir pedagogikos studentams iškilus metodiniams, teisiniams ir kt. klausimams. Be to, asociacija rengia aukštos kokybės seminarus ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, administruoja Pedagogikos profesijų darbuotojų sveikatos institutą. Šis institutas skirtas mokytojų sveikatai gerinti ir konsultuoti juos ligos ar streso atveju. Asociacijai priklausantys pedagogai moka 300 eurų nario mokestį, kurį asociacija panaudoja moksliniams tyrimams, konsultantų atlyginimams ir kt. Asociacija didžiuojasi savo pasiekimais - savaitinių pamokų skaičiaus sumažinimą (nuo 30 iki 28), mokinių skaičiaus klasėse sumažinimą (dabar yra 22 mokiniai) ir „Kalėdinių pinigų“ arba „tryliktojo“ atlginimo mokėjimą Bavarijos žemės mokytojams.
Stažuotėje dalyvavę mokytojai patobulino tarpkultūrinę, kalbinę, organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Buvo labai naudinga ir įdomu susipažinti su Bavarijos švietimo sistema, aplankyti įvairių tipų mokyklas, stebėti pamokas, pabendrauti su kolegomis, sužinoti, kaip mokytojų asociacijos atstovauja savo narių interesams, kaip padeda pedagogams ir konsultuoja juos. Dalyvavimas stažuotėje leis pritaikyti idėjas apie asociacijų veiklą, jų statusą ir mokytojų atstovavimo galimybes savo gimnazijos bei asociacijos, kuriai priklausau, darbe. Džiaugiuosi suteikta proga dalyvauti stažuotėje, nes ne tik patobulinau kompetencijas, bet ir praplėčiau akiratį, susipažinau su iniciatyviais ir energingais Lietuvos mokytojais, turėjau progos pasidalinti gerąja patirtimi. Juk mokytojo darbas tuo ir ypatingas – kuo daugiau dvasiškai ir emociškai praturtėji pats, tuo labiau praturtini ir savo mokinius.
Kristina Urbonienė,
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos anglų k. mokytoja,
Lietuvos anglų k. mokytojų asociacijos Valdybos narė
Nuotrauka – Roberto Šalnos
Stažuotė Vokietijos Hofo mieste – puiki proga patobulėti, sužinoti ir susipažinti
Šių metų vasario 17-21 dienomis Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“, organizavo stažuotę Vokietijos Hofo mieste, kurioje dalyvavo dešimt mokytojų, atstovaujančių įvairių Lietuvos mokytojų asociacijoms. Stažuotės tikslas – susipažinti su vienos iš Vokietijos žemių – Bavarijos - švietimo sistema, Vokietijos mokytojų asociacijų veikla, jų misija, kvalifikacijos tobulinimo sistema ir ypatumais.
Pirmąją vizito dieną buvome šiltai sutikti Hofo miesto mero, kuris pasveikino atvykus, pavaišino tradiciniais šio krašto patiekalais bei trumpai papasakojo miesto istoriją, pristatė miesto gyventojų (jų Hofe gyvena 47000) tautinę sudėtį, pasidžiaugė Hofo miesto partnerystėmis su įvairių šalių institucijomis.
Stažuotės metu lankėmės net penkiose įvairių tipų ir pakopų Hofo miesto mokyklose: Schiller gimnazijoje, Sophien pradinėje mokykloje, Munster vidurinėje mokykloje, profesinėje socialinių ir specialiųjų pedagogų rengimo akademijoje, Jaunimo kūrybinėse dirbtuvėse bei Jaunimo centre Q, kur mums mokyklų direktoriai, vadovai, mokytojai, dėstytojai pristatinėjo ugdymo įstaigas, supažindino su mokymo/mokymosi sąlygomis, mokinių motyvacijos skatinimo sistema, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, vykdomais projektais.
Švietimo sistema. Švietimo sistema Bavarijoje – labai sudėtinga. Įdomu ir tuo pačiu keista, kad jau būdamas pradinės mokyklos ketvirtoku vaikas patiria didžiulį spaudimą ir stresą dėl savo ateities. Vaiko pasiekimai (ypač vokiečių k. ir matematikos įvertinimai) lemia, kur jis toliau mokysis – gimnazijoje, realinėje mokykloje ar vidurinėje mokykloje. Mokinių žinių vertinimo sistema – nuo 1 (geriausias įvertinimas) iki 6 (blogiausias įvertinimas) balų. Šie įvertinimai yra labai svarbūs baigus pradinę ar vidurinę mokyklą. Pagal balus mokiniai griežtai paskirstomi ir tęsia mokslus aukštesnės pakopos mokyklose.
Labai didelis dėmesys Bavarijoje skiriamas įvairių skirtingų poreikių mokinių ugdymui (taip vadinamos inkliuzinės mokyklos). Kadangi Hofo mieste daug emigrantų, kyla daug socialinių problemų, todėl visais įmanomais būdais stengiamasi vaikus integruoti, teikti jiems visokeriopą specialiąją, socialinę ir psichologinę pagalbą. Tokie darbo metodai davė gerų rezultatų. Pradinėje Sophien mokykloje, kuri yra stoties rajone ir 70% visų besimokančiųjų mokinių – imigrantai, ir net 30% mokinių turi specialiųjų mokymosi poreikių, situacija pries dešimt metų buvo visiškai prasta. Mokinių elgesio problemos ir įvairūs sutrikimai neleido pasiekti gerų rezultatų, mokinių socialiniai įgūdžiai buvo visiškai neišlavinti. Tačiau pradėjus įgyvendinti inkliuzinės mokyklos modelį ir mokyti visokių poreikų mokinius vienoje klasėje, sumažinus mokinių skaičių klasėje iki 18-19, pailginus pietų pertrauką, pradėjus įtraukti mokinius į aktyvią sportinę veiklą, vaidybinius žaidimus ir taikant nuolatinę motyvacijos skatinimo sistemą, blogo elgesio pamokų ir pertraukų metu atvejų gerokai sumažėjo. Mokyklos direktorius – tikras savo darbo entuziastas, puikiai išmanantis darbo specifiką, žinantis kiekvienos mokymo priemonės panaudojimo tikslus, gebantis pademonstruoti mokinių elgesio stebėsenos metodiką. Ponas Henrik Shodel yra ir regioninės mokytojų asociacijos pirmininkas. Jis, darydamas atitinkamus sprendimus, susijusius su mokinių mokymu, metodikomis, remiasi išsamiais mokslininkų tyrimais. Todėl pirmosios trys arba keturios pamokos vyksta integruojant įvairių poreikių mokinius, jie mokosi kartu su visa klase, o po to mokiniai suskirstomi į grupes pagal poreikius ir dirba atskirai. Su gabiaisiais mokiniais dirba iš gimnazijos ateinantis mokytojas, o tiems, kam reikalingas ypatingas dėmesys ir psichologinė pagalba padeda socialinis pedagogas. Esminis mokyklos tikslas – visų pirma vaiką išugdyti kaip asmenybę, tobulinti jo socialines kompetencijas, o tik po to mokyti. Taip pasiekiams geriausias rezultatas. Taikant naujus mokymo metodus labai pagerėjo santykiai tarp mokinių ir mokytojų, nes mokytojas – ne tik tas, kuris moko, bet ir partneris, pagalbininkas. Hofo mokyklose (ypač tose, kur mokosi specialiųjų mokymosi poreikių turintys mokiniai) labai išplėtotas bendradarbiavimas su mokinių tėvais, jiems teikiamos specialistų konsultacijos, tariamasi dėl vaiko mokymosi rezultatų gerinimo.
Mokytojų rengimas Bavarijoje. Norint tapti mokytoju (valstybės tarnautoju) jaunas žmogus 4 metus studijuoja universitete ir dar porą – atlieka praktiką. Atliekantys praktiką jaunieji mokytojai vadinamai referendarais. Pirmąjį pusmetį referendaras stebi pamokas arba veda jas su prižiūrinčiu mokytoju. Po pusmečio referendarai jau siunčiami į bet kurią mokyklą tobulintis. Patys savarankiškai referendarai gali vesti pamokas tik po vienerių metų. Praktikos laikotarpiu referendarai turi pagalbininkus – mentorius, kurie atlieka patarėjo ir padėjėjo vaidmenį. Tai aukštesnės kvalifikacijos mokytojai. Tik baigęs praktiką jaunasis mokytojas priimamas bandomajam 2-3 metų laikotarpiui, pasibaigus šiam laikotarpiui mokytojas gauna nuolatinio tarnautojo statusą. Valstybės tarnautojai Bavarijoje streikuoti negali. Mokytojai Bavarijoje dirba pagal etatinio darbo apmokėjimo modelį. Mažiausias krūvis – 23 savaitinės pamokos, tačiau egzistuoja mokyklų, kuriose mokytojų krūvis siekia 28 pamokas. Dauguma Vokietijos mokytojų turi dvi specialybes (dėsto du mokomuosius dalykus). Išimtis – dailės ir muzikos mokytojai, turintys tik vieną specialybę. Mokyklų direktorių krūvis – labai didelis. Jie dirba administracinį darbą ir dar veda nuo 14 iki 22 pamokų per savaitę (priklausomai nuo mokyklos dydžio ir direktoriaus amžiaus darbo krūvis gali kisti).
Kvalifikacijos tobulinimas. Bavarijoje įkurta Dilingeno akademija, kurios specializacija – mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursų rengimas. Mokytojams Bavarijoje privaloma tobulinti kvalifikaciją 25 val. per 3 metus. Mokytojai gali kursus rinktis pagal poreikį ir nuspręsti – ar vykti į akademiją, ar lankyti trumpalaikius kursus, kuriuos regione organizuoja Vokietijos mokytojų asociacija. Mokyklose egzistuoja darbo grupės, kurios dirbdamos ir diskutuodamos iškelia opiausią mokyklos problemą, numato sritį, kurioje reikėtų tobulintis mokyklos mokytojams, norint siekti bendrų mokyklos tikslų. Tuomet pedagogas kreipiasi į direktorių ir, gavęs leidimą, dalyvauja kursuose. Kiekvienais metais sudaromas kvalifikacijos tobulinimo planas. Kvalifikacijos tobulinimo kursus apmokas valstybė. Į pensiją mokytojai (ir vyrai, ir moterys) išeina sulaukę 65 metų.
Mokytojų asociacijų veikla. Lankydamiesi mokyklose susipažinome ne tik su švietimo sistema, kvalifikacijos tobulinimo sąlygomis, bet turėjome progos išklausyti išsamų pranešimą apie Vokietijos mokytojų asociacijas, jų struktūrą, veiklą, patirtį, asociacijų vaidmenį švietimo sistemoje ir bendradarbiavimą su kitomis institucijomis. Vokietijoje veikia nemažai asociacijų – pradinių klasių mokytojų, mokytojų filologų, realinių mokyklų mokytojų, informatikos mokytojų draugija ir kt., kurios labai konkuruoja tarpusavyje. Regioninės (Bavarijos) mokytojų asociacijos pirmininkas Henrik Shodel pristatė šios asociacijos valdymo struktūrą, veiklas. Tai yra nepartinė, nekonfesinė ir nesusijusi su mokyklų rūšimis ar ugdymo pakopomis pedagogų asociacija, vienijanti apie 55000 narių. Asociacija veikia nuo 1861 m. ir vadovaujasi principu, kad mokyklos turi veikti pedagoginiais principais, o dirbantiems pedagogams turi būti sudaromos geriausios darbo sąlygos. Visoje Bavarijoje asociacija turi apie 25 konsultantus, padedančius nariams mokytojams, auklėtojams, docentams ir pedagogikos studentams iškilus metodiniams, teisiniams ir kt. klausimams. Be to, asociacija rengia aukštos kokybės seminarus ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, administruoja Pedagogikos profesijų darbuotojų sveikatos institutą. Šis institutas skirtas mokytojų sveikatai gerinti ir konsultuoti juos ligos ar streso atveju. Asociacijai priklausantys pedagogai moka 300 eurų nario mokestį, kurį asociacija panaudoja moksliniams tyrimams, konsultantų atlyginimams ir kt. Asociacija didžiuojasi savo pasiekimais - savaitinių pamokų skaičiaus sumažinimą (nuo 30 iki 28), mokinių skaičiaus klasėse sumažinimą (dabar yra 22 mokiniai) ir „Kalėdinių pinigų“ arba „tryliktojo“ atlginimo mokėjimą Bavarijos žemės mokytojams.
Stažuotėje dalyvavę mokytojai patobulino tarpkultūrinę, kalbinę, organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Buvo labai naudinga ir įdomu susipažinti su Bavarijos švietimo sistema, aplankyti įvairių tipų mokyklas, stebėti pamokas, pabendrauti su kolegomis, sužinoti, kaip mokytojų asociacijos atstovauja savo narių interesams, kaip padeda pedagogams ir konsultuoja juos. Dalyvavimas stažuotėje leis pritaikyti idėjas apie asociacijų veiklą, jų statusą ir mokytojų atstovavimo galimybes savo gimnazijos bei asociacijos, kuriai priklausau, darbe. Džiaugiuosi suteikta proga dalyvauti stažuotėje, nes ne tik patobulinau kompetencijas, bet ir praplėčiau akiratį, susipažinau su iniciatyviais ir energingais Lietuvos mokytojais, turėjau progos pasidalinti gerąja patirtimi. Juk mokytojo darbas tuo ir ypatingas – kuo daugiau dvasiškai ir emociškai praturtėji pats, tuo labiau praturtini ir savo mokinius.
Kristina Urbonienė,
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos anglų k. mokytoja,
Lietuvos anglų k. mokytojų asociacijos Valdybos narė
Nuotrauka – Roberto Šalnos
Kita informacijaKita informacija
2025-05-21 Aktyvūs mokiniai gali pasiekti daugiauAktyvūs vaikai ne tik gali, bet ir pasiekia daugiau. Tai įrodo įvairūs moksliniai tyrimai. Fiziškai aktyvius vaikus sėkmė lydi visose srityse: geriau sekasi mokytis ir jie elgiasi mažiau rizikingai, gerėja mokyklos lankomumo rodikliai ir socialiniai, tarpasmeniniai ryšiai.
Atlikus Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos 2024 m. mokinių sveikatos rodiklių apžvalgą, nustatyta, kad apie 27 proc. visų mokinių turi per didelį kūno masės indeksą. Iš jų apie 16 proc. mokinių turi antsvorio, o apie 11 proc. paauglių yra nutukę. 9 proc. gimnazistų yra per mažos kūno masės. Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, ragina atkreipti dėmesį į šią situaciją ir primena, kad reguliarus fizinis aktyvumas stiprina kaulus ir raumenis, mažina nutukimo, diabeto, širdies ir kraujagyslių ligų riziką, mažina depresijos ir nerimo simptomus, gerina psichologinę savijautą. Ilgojoje perspektyvoje, fiziškai aktyvūs žmonės yra sveikesni, laimingesni, ilgiau gyvena, gerėja jų gyvenimo kokybė.
Vienas iš pagrindinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo metodų – fizinis aktyvumas.
Reikia suprasti, kad visi be išimties esame priversti judėti!
:: PILNA STRAIPSNIO VERSIJA ::
Vėsią gegužės 16 d. dieną mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo piligriminiame žygyje „Vilties piligrimai – Pašaukimų atradėjai“ nuo Šiaulių Šv. Apaštalų Petro ir Pauliaus katedros į Kryžių kalną. Šis žygis buvo organizuotas minint Vaiko dieną, bažnytinius jubiliejinius metus ir meldžiantis už pašaukimus. Žygyje iš visos Šiaulių vyskupijos dalyvavo apie 400 jaunimo. Nukeliavę į Kryžių kalną dalyvavome šv. Mišiose, kurias aukojo Šiaulių vyskupas Darius Trijonis ir kunigas vienuolis pranciškonas Paulius Vaineikis. NUOTRAUKOS>>>
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. per elektroninę prašymų registravimo sistemą priimami prašymai mokytis 2025-2026 m. m. į likusias laisvas vietas I - IV gimnazijos klasėse.
Prašymai mokytis Suaugusiųjų mokymo skyriuje teikiami tiesiogiai gimnazijai (ne per elektroninę prašymų registravimo sistemą).
KONSULTACIJAS DĖL PRIĖMIMO TEIKIA:
Daugiau informacijos apie priėmimą >>>
Sveikiname Orestą Zibartaitę (IIIa), „Olympis“ geografijos konkurse užėmusią I vietą, ir Airidą Dedūrą (Ic), užėmusį III vietą.
Dėkojame už dalyvavimą ir linkime sėkmės!
:: FOTO ir DIPLOMAI ::
Jau metus Šiaulių „Saulėtekio“ gimnaziją su Ukrainos Chmelnyckio miesto Licėjumi Nr. 15 sieja prasmingas bendradarbiavimas, kuris gimė iš nuoširdaus noro palaikyti ryšį su Ukrainos mokyklomis bei stiprinti mūsų gimnazijoje besimokančių ukrainiečių tapatumą ir kultūrinį ryšį su savo šalimi.
Per šiuos metus įvyko net septyni virtualūs susitikimai, kurių metu mokiniai ir mokytojai dalijosi svarbiausiomis švenčių tradicijomis, pristatė savo mokyklas, miestus, dalyvavo bendrose veiklose. Kiekvienas susitikimas buvo kupinas šilumos, bendrystės ir tarpkultūrinio supratimo.
Šis ryšys nėra tik simbolinis – tai gyvas ir aktyvus tarptautinio bendradarbiavimo pavyzdys, atliepiantis ir Šiaulių miesto strategines kryptis. Chmelnyckio miestas yra oficialus Šiaulių partneris, tad mokyklų draugystė prisideda prie miesto tarptautinių ryšių stiprinimo bei partnerystės tinklų plėtros.
Po metų intensyvios ir prasmingos draugystės nuspręsta bendradarbiavimą įtvirtinti oficialia sutartimi. Tai atveria naujas galimybes bendriems projektams, mainų iniciatyvoms ir bendruomenių stiprinimui.
Šis bendradarbiavimas – tai puikus tarptautiškumo ir tinklaveikos pavyzdys ugdymo įstaigoje, kuris ne tik praturtina mokinių patirtis, bet ir ugdo atvirą, empatišką ir globaliai mąstančią bendruomenę.
Gegužės 20 dieną mokykloje vyko Karjeros diena, kurios tikslas – padėti mokiniams sąmoningiau planuoti savo profesinį kelią, ugdyti karjeros kompetencijas ir pažinti realią darbo aplinką. Dienos metu mokiniai dalyvavo įvairiose išvykose, paskaitose bei praktinėse veiklose.
I-II klasių mokiniai lankėsi skirtingose Šiaulių miesto įmonėse ir įstaigose, kuriose susipažino su daugybe profesijų ir darbo sričių. Tarp lankytų vietų – „Busturas“, „Venta LT“, „ROL Lithuania“, „Baltik vairas“, „Laurema“, „Vonin Lithuania“, Šiaulių priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Maisto bankas, „Saulės Titnagas“, Socialinių paslaugų centras, Šiaulių turizmo informacijos centras, P. Višinskio viešoji biblioteka, „Artiliux“, „Pramuštgalvis“, VšĮ Nacionalinė regionų plėtros agentūra, Energy gym.
Vizitų metu mokiniai turėjo galimybę iš arti pamatyti įvairių profesijų atstovų darbo kasdienybę, susipažinti su naudojama įranga, išgirsti apie karjeros galimybes bei reikalavimus, keliamus darbuotojams.
III klasių mokiniai dalyvavo praktinėse veiklose Šiaulių kolegijoje, kur gilinosi į skirtingas sritis:
Šios edukacinės dirbtuvės buvo orientuotos į praktinių įgūdžių ugdymą, kūrybinį mąstymą ir komandinių gebėjimų stiprinimą.
IV klasių mokiniams buvo skirta paskaita, kurią vedė Ligonių kasų atstovas. Jos metu aptarta, ką svarbu žinoti baigus mokyklą: kaip elgtis, jei mokinys neketina tęsti studijų, planuoja dirbti ar išvykti gyventi į užsienį, taip pat – kaip tvarkyti privalomąjį sveikatos draudimą (PSD). Šiaulių kolegijos atstovai pristatė savo studijų programas, stojimo tvarką ir finansavimo galimybes, atsakė į mokiniams rūpimus klausimus apie studijų pasirinkimą ir priėmimo procesą.
Karjeros diena buvo kupina įspūdžių, naujų žinių ir motyvacijos. Ji ne tik suteikė praktinės patirties, bet ir paskatino mokinius atsakingai žvelgti į savo ateities pasirinkimus. Toks tiesioginis kontaktas su realiu profesiniu pasauliu padeda geriau suvokti savo stiprybes, interesus ir galimus karjeros kelius.
Gegužės 20 d. mūsų gimnazijoje buvo organizuota Karjeros diena, kurią mokiniai praleido užsiimdami kultūrine, menine, pažintine ir kūrybine veikla.
IIa klasės mokinių grupė svečiavosi VšĮ Nacionalinėje regionų plėtros agentūroje. Mokinius pasitiko ir apie agentūros veiklos ypatumus papasakojo direktorė Aida Adeikienė.
Apie projektų įgyvendinimą mokiniams direktorė papasakojo gana daug, paaiškino, kad viskas nėra taip paprasta, kad projektą nuo pradžios iki pabaigos sudaro keletas etapų: pradžioje būna projekto idėja ir jos suformulavimas, tikslo iškėlimas, po to seka planavimas, marketingas ir lėšų paieška, paruošiamoji veikla, o tada jau projekto įgyvendinimas, pristatymas ir įvertinimas. Paaiškino, kaip svarbu yra surinkti tinkamą motyvuotą komandą, kuri sugebės bendradarbiauti, būti lanksti ir svarbiausia - sėkmingai užbaigti projektą.
Visi direktorės pastebėjimai mokiniams gali būti naudingi ne tik vystant jų projektines veiklas gimnazijoje, bet ir galvojant apie panašaus pobūdžio ateities darbą. NUOTRAUKOS>>>
Ic klasės mokinių grupė svečiavosi UAB „Laurema“. Bendrovės administracijos vadovė Raminta Pranskūnienė mokiniams papasakojo apie bendrovės veiklą, jos produkciją ir įvairius veiklos ypatumus. Mokiniai sužinojo, kaip įvairūs užrašai ar logotipai atsiranda ant įvairių žinomų kompanijų produktų – sportinio inventoriaus, sportinės aprangos, ant įvairių kitų produktų su kietu ar tekstilės paviršiumi.
„Laurema“ yra Europos gamintoja, kurios specializacija – šilkografijos paslaugos. Bendrovė turi daugiau nei 20 metų patirtį šioje srityje, jos produktai - aukščiausios kokybės, greitai pagaminami. „Laurema“ komanda glaudžiai bendradarbiauja su klientais, kad sukurtų tobulus dizaino sprendimus. Bendrovė integruoja ekologišką praktiką į kiekvieną savo veiklos aspektą.
Mokiniai taip pat sužinojo, ko labiausiai reikia, kad būtų galima nesunkiai įsilieti į tokios bendrovės kolektyvą, taip pat ir apie tai, kad visko gali išmokti tiesiog čia – kurios nors srities žinios, nors ir yra privalumas, bet jos nėra būtinos. Suprantama, jog labai svarbu mokėti anglų kalbą, nes nuolat tenka bendrauti su užsienio partneriais, bet svarbiausia yra smalsumas, iniciatyvumas, kruopštumas – šios darbuotojo savybės labiausiai vertinamos. NUOTRAUKOS>>>
Gegužės 16 dieną „Saulėtekio“ gimnazijos II–III klasių mokiniai leidosi į nepamirštamą kelionę po Kauną – miestą, kuriame susitinka skirtingi istorijos klodai ir emociniai kontrastai. Tai buvo tikra pamoka ne iš vadovėlio – galėjome tiesiogiai prisiliesti prie istorijos.
Pirmoji stotelė – paslaptingasis KGB atominis bunkeris, saugantis ne tik sovietinio sekimo technologijų ir metodų palikimą, bet ir buities reikmenis, naudotus daugiau nei prieš 100 metų… Gimnazistai tarsi pateko į kitą laikmetį: ekskursijos gidas atvėrė duris į praeitį. Fotoaparatai, pasiklausymo „blakės“, slapto įsilaužimo ir slaptų kratų įranga, KGB telefonai ir telefonų klausymosi bei pokalbių kodavimo įranga - visa tai atskleidė KGB veikimo mastus ir technologinį išradingumą. O tie, kurie ieškojo dar stipresnių įspūdžių, galėjo ne tik stebėti, bet ir patirti – drąsiausieji ryžosi išbandyti bauginantį tardymo metodą – elektros kėdę. Ją išbandžiusieji tikrai susimąstė, su kokiomis realijomis žmonės susidurdavo totalitarinio režimo laikais. Tokią patirtį sunku pamiršti…
Tuo mūsų ekskursija dar nesibaigė - aplankėme Pažaislio vienuolyno ansamblį, laikomą vienu iš reikšmingiausių Baroko architektūros paminklų Šiaurės rytų Europoje. Šį XVII a. statytą vienuolyną įkūrė didikas Kristupas Žygimantas Pacas. Galėjome pasigrožėti italų meistrų sukurtais skulptūriniais lipdiniais ir sienų bei lubų freskomis (jų išlikę apie 140).
Nors dėl oro sąlygų nepavyko įgyvendinti visos suplanuotos programos, grįžome sužinoję daug įdomaus, įkvėpti tolesniam pažinimui ir kelionėms. NUOTRAUKOS>>>
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos mokinių parlamentas dalyvavo Šiaulių miesto savivaldybės organizuotame Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo konkurse ir laimėjo 2100 eurų!
Projekte „Aš galiu“ siekiame ugdyti jaunimo lyderystės įgūdžius ir įtraukti mažiau galimybių turinčius jaunuolius. Renginyje dalyvavo net 112 dalyvių iš Šiaulių „Rasos“, „Gytarių“, „Romuvos“ progimnazijų, Šiaulių rajono Voveriškių mokyklos, Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos bei mūsų – Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos.
Dalyviai susitiko su rašytoju Rimantu Kmita, kūrinio „Pietinia kronikas“ autoriumi, kuris – mūsų gimnazijos alumnas. Rašytojas dalijosi savo gyvenimo patirtimis ir pabrėžė, kokią reikšmę jo kūrybiniam keliui turėjo lietuvių kalbos mokytoja Loreta Andriuškevičienė. Mokiniai diskutavo apie filmą „Pietinia kronikas“, kalbėjosi apie pasirinkimus ir įkvėpimą kurti. Malonu, kad rašytojas, diskutuodamas su mokiniais, „Saulėtekio“ gimnaziją įvardijo kaip „Pietinia širdį“ ir palinkėjo, „kad da gimtų čia visokiausių kronikų“.
Vėliau vyko susitikimas su Fausta Roznyte, LR ekonomikos ir inovacijų ministro patarėja. Savo įkvepiančioje paskaitoje Fausta ragino nebijoti svajoti, būti aktyviais jaunimo organizacijų nariais ir kurti savo ateitį patiems.
Motyvacinių susitikimų ciklą vainikavo Šiaulių muzikinė grupė „3SUNC“, kuri dalijosi kūrybine patirtimi, bendravo su mokiniais ir atliko savo muzikinius kūrinius. Susitikimas paliko neišdildomą įspūdį!
Kūrybinėse dirbtuvėse mokiniai bendradarbiavo su „SUN CITY MMA“ profesionaliais kovotojais Dovydu Levickiu ir Justinu Gedminu, dalyvavo dirbtinio intelekto kūrybinėse užduotyse, patyrė virtualią kosmoso kelionę.
Dalyviai vykdė užduotis, kurios padėjo ugdyti lyderystę, komandinį darbą, bendravimo įgūdžius. Refleksijos metu mokiniai džiaugėsi veiklomis, prizais ir išreiškė viltį, kad tokie renginiai galėtų vykti kiekvieną mėnesį.
Dėkojame Šiaulių miesto savivaldybei už suteiktą galimybę įgyvendinti jaunimo iniciatyvą, ačiū tariame Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos administracijai ir mokytojams už pagalbą įgyvendinant projektą „Aš galiu“.
Aš galiu – gali ir tu!
Gegužės 7-oji – svarbi diena kiekvienam lietuviui. Būtent šią dieną prieš 121 metus po net 40 metų trukusio lietuviškos spaudos draudimo carinė valdžia pasidavė tautos ryžtui - lietuviškas žodis atgavo laisvę. Nuo tada ši diena kasmet minima kaip Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena, primenanti mums, kokia brangi yra kalba, laisvas žodis ir raštas.
Šiemet mūsų gimnazija jungėsi prie nacionalinės Lietuvos mokyklų akcijos – vieną pamoką skaitė savo malonumui. Tai buvo puiki proga prisiminti ne tik istorines spaudos atgavimo aplinkybes, bet ir pajusti asmeninį ryšį su lietuvišku žodžiu.
Nors iš pradžių buvo planuota skaityti lauke, gimnazijos stadione, šaltas oras pakoregavo planus – visi įsitaisėme jaukiose gimnazijos erdvėse. III klasės gimnazistai lietuvių kalbos pamoką praleido kitaip nei įprastai – kiekvienas paniręs į savo pasirinktą knygą. Skaitė įvairiai: vieni susėdę grupelėmis, kiti atokiau, bet visi – susikaupę ir įsitraukę. Tai buvo akimirka, kai knyga tapo ne tik žinių, bet ir malonumo šaltiniu.
Tokios iniciatyvos ugdo meilę skaitymui, skatina susimąstyti apie mūsų kalbos ir kultūros vertę bei leidžia šiuolaikiniam mokiniui pajusti ryšį su istorine kova už žodžio laisvę. Gegužės 7-oji primena – laisvas žodis niekada nėra savaime suprantamas, todėl jis turi būti saugomas ir puoselėjamas. NUOTRAUKOS>>>
Paskelbti oficialūs 2025 m. tarptautinio matematikos konkurso „Kengūra“, kuris vyko kovo 20 d. rezultatai. Sveikiname matematikos mokytoją Violetą Daugelavičiūtę ir jos mokinius Ugnių Paukštę (I kl.), Sofiją Zujevą (III kl.) bei Deiviną Stankauskaitę (IV kl.), patekusius į geriausiųjų 10-uką Šiaulių m. savivaldybėje ir užėmusius atitinkamai 5-ą, 6-ą ir 8-ą vietas
Ypatingai džiugu, kad antrus metus iš eilės Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos mokiniai Monika Surantaitė (III kl.) ir Ramūnas Stulga (IV kl.) patenka tarp 50-ies geriausiųjų Lietuvoje. Ramūnas Stulga (mokytoja L. Andrijauskienė) užėmė 5-ą vietą Lietuvoje, o Monika Surantataitė (mokytoja V. Daugelavičiūtė) - 41-ą vietą Lietuvoje.
Sveikiname ir linkime nesustoti!
Artėjant gražiausiai pavasario šventei – Mamos dienai, IIIc klasės gimnazistai kūrė ypatingas dovanėles savo mamoms – dekoravo puodelius. Popietė, praleista Šiaulių bibliotekos „Saulės” skyriuje, tapo ne tik smagia menine patirtimi, bet, svarbiausia, būdu nuoširdžiai išreikšti meilę ir dėkingumą brangiausiam žmogui – mamai.
Kūrybinėje dirbtuvėlėje tvyrojo ypatinga nuotaika – mokiniai su didele meile rinkosi, kaip dekoruos puodelius, žinodami, kas labiausiai patinka jų mamytėms. Kiekvienas puodelis tapo unikalus – kaip ir kiekviena mama, kuriai jis kuriamas.
Nėra abejonių, kad šios dovanėlės mamoms tapo ypatingu šventės akcentu – arbata ar kava, geriama iš puodelio, padaryto mylinčio vaiko rankomis, tikrai bus daug skanesnė…
Ši veikla priminė, kad dėkingumą galima išreikšti paprastai – nuoširdžiu gestu, savomis spalvomis, savais piešiniais... Kiekvienas dekoruotas puodelis tapo asmenine žinute mamai – padėka už rūpestį, palaikymą, kasdienį buvimą šalia…
Tai buvo ne tik kūrybinis užsiėmimas – tai buvo galimybė sustoti ir pasakyti: „Ačiū, Mama.“ NUOTRAUKOS>>>
Gimnazijos mokiniai dalyvavo Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato atvirų durų dienoje, kur susitiko su pareigūnais ir specialiųjų padalinių atstovais. Moksleiviai sužinojo apie policininko kasdienį darbą, ginkluotę, specialiąsias priemones, techniką, o kinologų su šunimis pasirodymas padėjo geriau suprasti šio darbo subtilybes.
Renginys suteikė išsamią informaciją apie studijas Lietuvos policijos mokykloje ir Mykolo Romerio universitete, karjeros galimybes bei socialines garantijas. Mokiniai turėjo progą geriau pažinti teisėtvarkos pasaulį ir apsvarstyti galimybę siekti karjeros policijoje. NUOTRAUKOS>>>
Dalinamės aktualia ir patikima informacija, parengta SAM.lt ir RPLC.lt, apie vaikų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją. Šie ištekliai padės geriau suprasti grėsmes, rizikos veiksnius bei prevencijos galimybes tiek namuose, tiek bendruomenėje.
Taip pat kviečiame susipažinti su Šiaulių miesto visuomenės sveikatos biuro parengta informacija: „Kur kreiptis pagalbos Šiaulių miesto savivaldybėje, jeigu vaikas vartoja psichoaktyviąsias medžiagas?“
Ši informacija skirta padėti tėvams greitai ir efektyviai rasti pagalbą savo vaikams.
Rūpinkimės vaikų sveikata ir saugumu – prevencija prasideda nuo žinojimo!
Balandžio mėnesį gimnazijos abiturientai dalyvavo diskusijoje apie lytiškai plintančias ligas, nes pradedant lytinį gyvenimą, tuo pačiu didėja nepageidaujamų pasekmių tikimybė. Viena iš tokių – lytiniu keliu plintančios ligos, kurios dažnu atveju gali net nepasireikšti akivaizdžiais simptomais. Aktyvios diskusijos metu mokiniai ne tik dalinosi savo įžvalgomis, bet ir sužinojo naujų faktų apie tai, kokiais būdais plinta infekcijos, kokie yra pagrindiniai ligų simptomai, kokia rekomenduojama prevencija ir kas gali nutikti jei LPI nėra diagnozuojamos laiku arba yra negydomos. Daugiau informacijos apie tinkamą elgseną ir lytiškai plintančias ligas rasite visuomenės sveikatos specialistės paruoštoje publikacijoje.
:: Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos 2024 metų veiklos ataskaita ::
Dėkojame už Jūsų skiriamą finansinę paramą gimnazijai. Jūsų dėka gimnazija kasmet gražėja, tampa modernesnė, vis labiau atitinkanti visuomenės, tėvų ir gimnazistų lūkesčius. Gautos paramos lėšos tikslingai panaudojamos gimnazijos ugdytinių formaliojo ir neformaliojo švietimo poreikiams bei ugdymo(si) bazės turtinimui.
2024 metais gimnazijoje Jūsų skirtos 1,2 procento pajamų mokesčio ir kitos finansinės paramos lėšos buvo panaudotos:
Nors nuo 2025 m. sausio 1 d. pasikeitus LR Labdaros ir paramos įstatymo nuostatoms, Jūs nebeturite galimybės skirti 1,2 procento pajamų mokesčio „Saulėtekio“ gimnazijai, tačiau jei skirsite kitą finansinę paramą gimnazijai, ji 2025 metais ir vėl bus tikslingai panaudota ugdytinių išvykoms į neformaliojo švietimo renginius, mokinių savivaldos aktyvinimui, gimnazijos veiklos viešinimui bei ugdymo(si) aplinkos gerinimui.
2025 m. kovo mėn. vykusiame tarptautiniame edukaciniame konkurse „Olympis 2025 m. – Pavasario sesija“ Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos Suaugusiųjų mokymo skyriaus IVs gimnazinės klasės mokinys Ramūnas Stulga apdovanotas anglų kalbos konkurso I laipsnio, chemijos konkurso I laipsnio, biologijos konkurso I laipsnio, matematikos konkurso II laipsnio bei fizikos konkurso III laipsnio diplomais.
Balandžio 17 dieną mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo visuotiniame „Atliekų kultūros“ egzamine, kuris jau šeštus metus kviečia visuomenę gilinti žinias apie atliekų rūšiavimą ir atsakingą vartojimą. Tai ne tik smagus iššūkis, bet ir prasmingas žingsnis tvarumo link. Egzaminas vyko geografijos ir biologijos pamokų metu. Mokiniai turėjo galimybę pasitikrinti žinias, diskutavo apie ekologiją, aplinkosaugą ir tai, kaip kasdieniai įpročiai daro įtaką mūsų planetai. Prisidėjome prie klimato kaitos problemos sprendimo ugdydami ekologišką ir tvarų požiūrį į gamtą. Aktyviausiai dalyvavo Ia ir Ib klasių mokiniai. Geriausius rezultatus pasiekė Armandas Pastorastis, Džiugas Stančiauskas ir Benas Obrikis. Sveikiname šiuos mokinius ir džiaugiamės jų žingeidumu bei atsakingu požiūriu! NUOTRAUKOS>>>
Balandžio 16 d. mokykloje vyko inovacijų stovykla, skirta padėti mokiniams mentorystės principu geriau suprasti verslo kūrimo ir valdymo praktinius aspektus. Renginyje dalyvavo I–II klasių mokiniai kartu su mokytojomis A. Padgureckiene, A. Rociene ir R. Prišmontiene.
Tai buvo pirmoji praktinio verslumo ugdymo programos veikla, įgyvendinama mūsų mokykloje. Programa „Saulėtekio“ gimnazijoje vykdoma bendradarbiaujant su VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“, Ekonomikos ir inovacijų ministerija bei VšĮ „Inovacijų agentūra“.
Mokiniai, susibūrę į komandas, analizavo pačių iškeltas problemas, atliko rinkos tyrimus ir generavo galimus sprendimus. Sukūrę savo idėjų prototipus, jie juos pristatė auditorijai kaip verslo idėjas. Džiaugiamės kūrybingais, verslumą pradedančiais ugdyti mokiniais ir linkime jiems sėkmės tolesniuose žingsniuose. NUOTRAUKOS>>>
Balandžio 9 d. Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijoje vyko tarptautinė hibridinė konferencija „Mums rūpi ir mes dalijamės“, kurios tikslas – jaunų žmonių sąmoningumo, atsakingumo, aktyvumo, teigiamo požiūrio į saugios ir tvarios aplinkos kūrimą ugdymas, savęs saugojimas.
Konferencijoje dalyvavo įvairios Lietuvos ir užsienio mokyklos, taip pat ir Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazija, kuriai atstovavo Milana Bernotaitė (IIIc kl.) ir Deimantė Radzevičiūtė (IIa kl.). Mūsų šauniosios gimnazistės pristatė gimnazijoje vykdomą Ekologinio ugdymo kryptį ir skaitė pranešimą „Tvarūs sprendimai mokykloje“. NUOTRAUKOS>>>
2025 m. balandžio 10 d. Šiaulių miesto bulvare „Saulėtekio“ gimnazijos Suaugusiųjų mokymo skyriaus matematikos mokytoja L. Andrijauskienė ir istorijos mokytojas A. Mickevičius vedė atvirą pamoką Šiaulių miesto mokytojams bei mokiniams „Šiaulių miesto istorija: žymiausios bulvaro vietos“. Pamokoje pažinimo, skaitmenines, kultūrines kompetencijas gilino matematikos, istorijos, fizikos, geografijos mokytojai iš Šiaulių Didždvario, Juliaus Janonio, Šiaulių sporto, Šiaulių „Santarvės“ gimnazijų ir Šiaulių „Romuvos“, Šiaulių Medelyno progimnazijų, taip pat dalyvavo Didždvario gimnazijos mokiniai. Šios pamokos metu buvo naudojama interaktyvi Actionbound programa. Tiek mokytojai, tiek mokiniai aktyviai įsitraukė į veiklą: atsakinėjo į klausimus, susijusius su bulvaro istorija, taikė matematikos žinias, fotografavo ir filmavo žymiausias bulvaro vietas, lygino dabartinius Šiaulių vaizdus su nuotraukomis iš praeities.
Dalyvių teigimu, pamoka buvo įdomi, įtrauki, inovatyvi. Smagu, kad dalyviai, linkėdami naujų idėjų tame pačiame maršrute, paprašė: „Pakvieskite ir mus“. NUOTRAUKOS>>>
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijoje balandžio 3 d. vyko Karjeros pietūs. Pietūs prasidėjo Šiaulių miesto vicemero Justino Švėgždos pristatymu-iniciatyva „Šiauliai – karjeros miestas“ (https://karjerasiauliuose.lt/).
Vicemeras kalbėjo apie Šiaulių miesto aukštąsias ir profesinio mokslo įstaigas (Vilniaus universiteto Šiaulių akademiją, Šiaulių valstybinę kolegiją, Šiaulių technologijų mokymo centrą). Mieste veikiančios mokymo įstaigos ruošia paklausius, aukštos kvalifikacijos specialistus. Vicemeras papasakojo, apie tai, kad Šiauliai yra sparčiausiai augantis Lietuvos didmiestis, jame mažiausias jaunimo nedarbo lygis. Kalbėjo tai, kas įdomu, pvz., kokie atlyginimų vidurkiai, kokios skiriamos stipendijos, būsto nuomos kainos Šiauliuose. Mokiniai aktyviai įsitraukė į pristatymą, atsakinėjo į vicemero klausimus. Vyko nuoširdus bendravimas. Galima drąsiai sakyti, kad Šiauliai yra miestas, kuriame galima susikurti savo svajonių karjerą. Tegul saulė šviečia visiems.
Vicemeras Justinas Švėgžda ne tik pristatė pranešimą, bet ir išbandė Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos krepšinio lanko tvirtumą.
Karjeros pietūs pasibaigė VILNIUS TECH universiteto atstovės Karolinos Kardokaitės pristatymu apie studijų programas bei paskaita: „Stojančiųjų klaidos ir LAMA BPO pildymas“. NUOTRAUKOS>>>
Kovo 28 d. gimnazijoje organizuota Mokomųjų mokinių bendrovių mugė buvo puiki proga tiek moksleiviams, tiek bendruomenei susipažinti su jaunųjų verslininkų idėjomis ir kūrybiškumu. Ši mugė ne tik skatino verslumo įgūdžių lavinimą, bet ir suteikė galimybę mokiniams praktiškai pritaikyti žinias apie verslo valdymą, marketingą bei finansus. Mokiniai mokyklos bendruomenei pristatė originalių ir naudingų produktų. Ši turininga penktadienio popietė buvo įdomi patirtis ugdanti verslumą. NUOTRAUKOS>>>
Kovo 20 d. Šiaulių vyskupijos Pastoraciniame centre įvyko XVI respublikinė dorinio ugdymo mokytojų ir mokinių konferencija „Vilties piligrimai: tikėjimo ir vertybių ugdymas dorinio ugdymo pamokose“. Iš įvairių Lietuvos miestų atvykę dorinio ugdymo (tikybos ir etikos) mokytojai ir mokiniai dalinosi patirtimi – pristatė savo parengtus pranešimus, diskutavo ir aptarė, kaip kūrybingai įvairinti savo veiklas pamokų metu. Ačiū IIa klasės mokinei Kornelijai Banytei, kuri konferencijos metu pristatė parengtą pranešimą „Savanorystė – vertybes puoselėjanti patirtis“. Mokinei parengti pranešimą padėjo tikybos mokytoja Nijolė Valinskienė ir etikos mokytoja Irma Žemaitienė. Mokytojos taip pat parengė ir pristatė pranešimą „Vardo reikšmė žmogaus gyvenime“. NUOTRAUKOS>>>
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos mokytojų komanda - direktoriaus pavaduotojas ugdymui, istorijos mokytojas Malik Agamalijev, anglų kalbos mokytoja ir IIIa klasės vadovė Tatjana Cukanova, biologijos mokytoja Agnė Rocienė, socialinė pedagogė ir Id klasės vadovė Jurgita Kerežienė, neformaliojo ugdymo organizatorė ir IIa klasės vadovė Lina Jokubauskienė bei pilietiškumo pagrindų mokytojas, projekto koordinatorius Audrius Mickevičius 2025 metų kovo 10–14 d. dalyvavo Erasmus+ darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Inclusive teaching methods: management of multicultural groups“ Romoje, Italijoje. Erasmus+ projekto „Įtraukties principas - daugiakultūriškumas“ (Nr. 2024-1-LT01-KA122-SCH-000204367), tikslas yra tobulinti ir gerinti mokytojų profesinius įgūdžius, t. y. išmokti kokybiškai įgyvendinti įtraukties principą, akcentuojant daugiakultūriškumą.
Kvalifikacijos tobulinimo kursus vedė Infol Education organizacija lektoriai Giamila Lapponi, Francesco Cuccari, Arianna Lisandro. Lektoriai kalbėjo apie emocinio atpažinimo metodus, įtraukiojo ugdymo metodus, daugiakultūriškumo aspektus ir migrantų ugdymą. Anot jų, įtraukusis ugdymas daugiakultūrinėse grupėse reikalauja ypatingo dėmesio mokinių kultūriniams skirtumams, individualiems poreikiams ir socialinei integracijai. Svarbus kultūrinis sąmoningumas, diferencijuotas ugdymas, bendradarbiavimas, emocinis palaikymas bei visos bendruomenės įsitraukimas. Kursuose dalyvavo Latvijos, Švedijos, Suomijos, Lenkijos mokytojai, su jais diskutavome apie įtraukųjį ugdymą, dirbome grupėse ir generavome naujas idėjas, kaip organizuoti įtraukųjį ugdymą.
Mokytojai ne tik pasisėmė teorinių žinių, bet ir turėjo neįkainojamą galimybę lankytis Romos „Palombini“ mokykloje, kurioje mokosi daugiau nei 1200 mokinių. Mokytojai galėjo iš arti susipažinti su įvairiomis mokymo strategijomis, kai vienu metu reikia mokyti skirtingų užsienio šalių vaikus.
Kvalifikacijos tobulinimo kursų metu Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos mokytojai pagilino ir patobulino įtraukiojo ugdymo metodus, išmoko juos taikyti ugdymo procese, susipažino su kultūriniais Italijos (Romos) aspektais. NUOTRAUKOS>>>
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Šiemet minime ypatingą sukaktį - 35-ąsias Kovo 11-osios metines. Tai svarbus priminimas, kad demokratija ir laisvė nėra savaime suprantamos - jas reikia nuolat stiprinti ir branginti. Kovo 20 d. gimnazijos I-IV gimn. klasės mokiniai dalyvavo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos organizuotoje Demokratijos žinių konkurso pilietiškumo pamokoje. Sveikiname IIa klasės mokinį Simoną Jocą, užėmusį I-ąją vietą. Džiugu, kad mokiniai aktyviai įsitraukė į renginį, kurio metu sprendė įvairius klausimus susijusius su Lietuvos Respublikos Seimu, signatarais, nepriklausomybe. Veiklos metu mokiniai ugdė pilietinį sąmoningumą. NUOTRAUKOS>>>
Vasario 28 d. Šiaulių miesto kultūros centre vyko „Saulėtekio“ gimnazijos XVI abiturientų laidos Šimtadienio šventė.
Pirmoji renginio dalis – ketvirtokų spektaklis „16 norų“. Publika susižavėjusi stebėjo jaunųjų aktorių nuoširdų pasirodymą. Už pagalbą statant spektaklį abiturientai dėkingi mokytojams: teatro mokytojai Linai Jokubauskienei, dailės mokytojai Rasai Prišmontienei, muzikos mokytojai Vilmai Ušinskienei ir šokių mokytojui Liudui Nekrošiui. Dėkingi ir gimnazijos direktorei Jūratei Rimkuvienei už gražius sveikinimus ir palinkėjimus.
Antroji dalis prasidėjo jautria ir jausmus virpinančia abiturientų Augustės ir Domanto daina, jų mokytojas Rolandas Janušas. Šventę tęsė charizmatiška grupė „Šaukštai po pietų“, kurių vadovas M. Babrauskas.
Vienas ryškiausių vakaro momentų – ketvirtokų valsas, savo grakštumu ir elegancija suvirpinęs ne vieną širdį.
Šventės staigmena – abiturientų auklėtojų pasirodymas. IVa klasės auklėtoja Roma Glinskienė, IVb klasės auklėtojas Edmundas Ščavinskas ir IVc klasės auklėtoja Lina Adomaitienė palinkėjo, kad visi ketvirtokų norai pildytųsi ir atliko Adomo Vyšniausko dainą „Jeigu žinai, ko tu nori“. Didžioji staigmena – abiturientų tėvai, kartu su auklėtojais pasirodę scenoje ir atlikę šią dainą.
Ačiū tariame ir trečiokams už dovanotas emocijas, už puikią nuotaiką ir sveikinimus.
Šimtadienis – tai ne tik skaičiai kalendoriuje, bet ir ypatinga tradicija, įprasminanti paskutines mokyklines dienas. Ši šventė ilgam išliks prisiminimuose ir šildys širdis. NUOTRAUKOS>>> DIDELĖ FOTO GALERIJA>>>
2025 m. kovo 10 d. „Kelias į laisvę“ pavadintoje pilietinėje iniciatyvoje aktyviai dalyvavo „Saulėtekio“ gimnazijos vyresnių ir jaunesnių klasių mokinių dvi komandos po penkis mokinius. Renginys skirtas paminėti Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo – 1990 m. Kovo 11-osios – metines. Gimnazistai dalyvavo orientacinėse varžybose Šiaulių mieste, atliko užduotis, buvo pasveikinti Šiaulių vicemero ir Technologijų mokymo centro direktorės, gavo padėkas bei buvo simboliškai apdovanoti. Vyresniųjų komanda užėmė II vietą, o jaunesnieji pagal taškų skaičių buvo ketvirti. Ačiū dalyviams ir vadovėms pilietiškumo ugdymo mokytojai A. Aviženytei ir socialinei pedagogei V. Babrauskei. NUOTRAUKOS>>>
Kovo 10 dieną „Saulėtekio“ gimnazijos II aukšto fojė virto ypatinga erdve – čia susirinkę mokiniai ir mokytojai dalyvavo šventinėje akcijoje „Žemėj Lietuvos“, skirtoje Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti. Gausiai susirinkę dalyviai nekantriai laukė savo eilės pasidalinti gražiausiais lietuvių autorių tekstais, skambėjo jaudinantys žodžiai apie meilę tėvynei, laisvės kainą ir tautos vienybę.
Šiltas bendravimas, jauki atmosfera ir patriotiški tekstai leido kiekvienam pajusti šios dienos svarbą. Kiekvienas skaitovas jautėsi esąs dalis didelės ir vieningos bendruomenės. Iš jaudulio virpančiu balsu skaitomi eilėraščiai dvelkė šiluma ir tikra, nuoširdžia pagarba savo šaliai.
„Mūsų skaitomi tekstai – tai padėka Lietuvai“ – tokia buvo pagrindinė akcijos idėja. Tai buvo ne tik literatūrinė išraiška, bet ir gyvas priminimas, kokia svarbi yra mūsų kalba, istorija ir laisvė.
Po renginio dalyviai dalijosi įspūdžiais, džiaugėsi bendryste ir tuo, kad galėjo prisidėti prie šios prasmingos iniciatyvos. Vieniems tai buvo pirmas toks viešas skaitymas, kiti jau turėjo patirties, tačiau visus suvienijo viena – didžiavimasis savo šalimi ir jos nepriklausomybe. NUOTRAUKOS>>>
Tegul lietuvybės dvasia mus vienija, kelia ir stiprina tikėjimą savo šalimi!
Kovo 7 dieną mūsų gimnazijoje buvo rašomas Nacionalinis diktantas, subūręs mokinius ir jų tėvelius. Džiaugiamės gražia tradicija, lietuviško žodžio švente. Sveikiname visus dalyvius. Ačiū už meilę gimtajam žodžiui. NUOTRAUKOS>>>
Kultūrinio laiko juostoje visada išsigrynina ir išlieka genialaus talento ženklu pažymėta kūryba. Mūsų meno istorijoje ji dažnai asocijuojasi su inicialais, o šiemet simboliniu
ženklu. 2025 metų laikas yra skirtas Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-osioms gimimo metinėms paminėti: darsyk žvilgsniu prisiliesti prie jo gyvastingų tapybos darbų, įsiklausyti į paslaptingų muzikos garsų sąskambius, prasiskverbiančius į mūsų vidines gelmes, įminti literatūros šedevruose pateiktą prasmingos egzistencijos kodą.
Kovo 4 dienos popietę gimnazijos bibliotekos-informacinio centro skaitykloje kilnią misiją atliko pirmasis ciklo, skirto M. K. Čiurlionio jubiliejiniams metams pažymėti, renginys – mūsų moksleivių kūrybinių darbų parodos „Nuostabus M. K. Čiurlionio vizijų pasaulis“ atidarymas. Renginio idėja gimė bibliotekos vedėjai, renginio moderatorei Rimai Juškienei, o dailės mokytoja ekspertė Rasa Prišmontienė su mokiniais ją palaikė – per dvidešimt tapybos darbų, inspiruotų M. K. Čiurlionio asmenybės ir kūrybos, papuošė skaityklos erdvę. Šventinę nuotaiką sukūrė ir renginio svečiai: Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos jaunieji atlikėjai Deimantė Laurinaitytė (smuikas), Anandas Čepas (smuikas) ir styginių instrumentų orkestras (mokytoja ekspertė Nijolė Prascevičienė, koncertmeisterė Irina Tautkuvienė). Ant molbertų išsirikiavę ir ant knygų lentynų nugulę skirtingų tematikų, technikų, nuotaikų jaunųjų menininkų Deivinos Stankauskaitės, Evitos Milašauskaitės, Ugnės Vertelytės, Hannos Berest, Sofijos Chornos, Yanos Kondratenko, Elizavetos Syrotinos, Oleksandros Tanich, Gleb Nikolas Prymachuk, Oleksii Ihnatenko, Vilantės Puklevičiūtės, Roko Lazausko, Anhelinos Shpak, Marinos Forikos, Sofijos Chernenko, Karynos Mostovos, Gabrieliaus Vitkausko, Adrijaus Jucevičiaus, Oskaro Lukausko, Natalijos Berezhko, Tonio Labanausko, Deno Musiejuko, Austėjos Stonytės, Ugnės Markevičiūtės darbai...
Kovo 4 d. gimnazijos I-III gimn. klasės mokiniai Elinga Kalytytė, Estela Nainytė, Dovydas Nevulis, Rugilė Butkutė dalyvavo patyriminių mokymų festivalyje - „LyderiAUK“. Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, įgyvendindamas „Tūkstantmečio mokyklos I“ projektą, organizavo Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams renginį visų mokinių lyderystei skatinti. Renginio metu gimnazistai ugdė savo lyderystės įgūdžius ir suprato, ką reiškia būti geru lyderiu(-e). Veiklos vyko 4 dirbtuvėse: „Idėjų mūšis“, „Mokymosi efektyvumas: įveik tingines smegenis!“, „O kas vadovauja lyderiui?“, „Konfliktas – baubas po lova?“ NUOTRAUKOS>>>