Gegužės 17-22 dienomis keturi mūsų gimnazijos mokiniai, mokytojai Kristina Urbonienė ir Ričardas Gečas vyko į ketvirtąjį – paskutinį - projekto „Kultūrinis ir gastronominis randevu“ vizitą Prancūzijoje. Kviečiame paskaityti dienoraštį.
Video >>>
Gegužės 17 d., antradienis
2.30 val. nakties keliauninkai su savo šeimomis susirinko prie „Saulėtekio“ gimnazijos. Didžioji kelionė prasidėjo važiavimu mikroautobusiuku į Rygos (Rīga) oro uostą. Iš ten skridome į Briuselį (Bruxelles), iš Briuselio – į Marselį (Marseille), kol galiausiai susitikę su ispanais traukiniu atvykome į Montpeljė (Montpellier). Iš ten vykome į kaimą Lansarg (Lansargues). Visi projekto dalyviai susirinko prie mokyklos ir buvo paskirstyti į šeimas. Vakare mes turėjome laisvo laiko su savo naujomis šeimomis.
Gegužės 18 d., trečiadienis
Ryte, maždaug 8.20 val., visi susirinko prie mokyklos. Per pirmą pamoką prancūzai mums parodė mokyklą ir keletą kabinetų. Vėliau mes buvome padalinti į grupeles ir ėjome į skirtingas pamokas. Rūta su Kamile buvo muzikos pamokoje, o Ignas su Jonu buvo matematikos pamokoje. Per muzikos pamoką tik berniukai norėjo atsakyti į klausimus ir dainuoti pažymiui. Mokiniai buvo labai įvairaus amžiaus, tačiau priemonių nebuvo pakankamai: tik fortepijonas, nesudėlioti būgnai, du tamburinai, du ksilofonai ir džembis. Ignas papasakojo, kad matematikos pamoka buvo tikrai nuobodi ir nesuprantama Jonui bei Ignui. Jei mokytojas paklausdavo kažko, vos keli mokiniai kėlė rankas ir tai nedrąsiai.
Po dviejų pamokų mes pietavome. Vėliau ėjome į meriją, kur Lansargues meras ir mokyklos direktorius pasveikino visus projekto dalyvius. Po kalbų mes turėjome grįžti į mokyklą ir žaidėme „Mimų žaidimą“, „Kas aš esu?“ bei rankinį. Į finalą pateko dvi grupės, kur kiekvienoje buvo po lietuvaitį. Nugalėjo komanda, kurioje buvo Ignas. Lietuviams labiausiai patiko „Mimų žaidimas“. Po žaidimų ragavome įvairių šalių užkandžių.
Gegužės 19 d., ketvirtadienis
Ryte mes susitikome prie mokyklos. Visus suskirstė į du autobusus ir važiavome į Montpellier. Ekskursija po miestą vyko kiek neįprastai – visi dalyviai gavo paruoštas užduotis ir jas buvo galima atlikti tik tyrinėjant miestą, objektus, pastatus. Užduotims atlikti visi buvome padalinti į komandas. Lietuviai visi ėjo kartu, o su jais – naujieji draugai prancūzai, pas kuriuos apsistojome. Mieste pamatėme daug įvairių ir įdomių objektų: bažnyčių, fontanų, muziejų bei parduotuvių. Kai susitikome kitas grupes, galėjome truputį užkąsti ir tada vykti prie Viduržemio jūros. Paplūdimys yra šiek tiek kitoks nei Lietuvoje. Nėra persirengimo kabinų, o dušas - tiesiog stulpas, kur reikia paspausti mygtuką ir vanduo pradeda bėgti. Mūsų nelaimei, tualetai nedirbo. Kol ėjome iki vandens, susidūrėme su nedidele problemėle - deginantis smėlis. Tačiau kai mes „įvilkome“ savo sukepusias kojas į vandenį, pasaulis prašviesėjo! Pagaliau mes galėjome pasimaudyti Viduržemio jūroje! Vanduo buvo toks sūrus, kad mes galėjome gulėti ant vandens. Bet tas pats vanduo labai graužė odą ir akis. Išsimaudę labai norėjome persirengti, bet juk persirengimo kabinų nebuvo! Todėl išradingieji lietuvaičiai nusprendė persirengti ten, kur stovi – ant šaligatvio! Kadangi mes nepratę šitaip elgtis, kiek užtrukome ir pirmą kartą per dvejus projekto vykdymo metus lietuviai pavėlavo į susitikimą! Nors jautėmės nelabai gerai, bet žinojome – dėl maudynių Viduržemio jūroje verta šiek tiek nusižengti.
Kai mes grįžome atgal į Lansargues, buvo laisvo laiko, ir kiekvienas sugrįžo į savo naujuosius namus...
Rūta (8a) ir Ignas (8b)
Gegužės 20 d., penktadienis
Ryte atsikėlę susitikome su draugais prie mokyklos. Įlipome į autobusą, kuris mus nuvežė į viduramžių miestą Aigues Mortes. Plaukėme barža kanalais, iki jūros, sustojome pasižiūrėti arklių bei bulių. Po to grįžome į miestelį. Gavome truputį laiko apsipirkimui ir pavalgymui. Saulė buvo be galo kaitri, todėl nudegėm, nors odą ir dengė 3 sluoksniai kremo nuo saulės. Apsipirkę užlipome ant gynybinės miesto sienos, kuri juosė mažąjį miestelį. Po to keliavome į druskų gamyklą, kur matėme didžiulius druskų kalnus ir rausvus bei gelsvus vandens telkinius, kuriuose krevetėmis vaišinosi rožiniai flamingai. Visa ekskursija vyko važiuojant mažu traukinuku. Ekskursijai pasibaigus grįžome namo pas savo prancūziškas šeimas.
Gegužės 21 d., šeštadienis
Anksti ryte susirinkome prie mokyklos. Pėsčiomis patraukėme į netoliese esančią rančą, kurioje auginami buliai. Pirmiausia skaniai užkandome rančoje gaminamų keptų dešrelių, tada sėdome ant specialių platformų ir važiavome stebėti, kaip rančos darbuotojai raiti ant arklių bulius varinėjo, atskirdavo nuo visos bandos, netgi kaip žymimi vienerių metų sulaukę buliukai. Mums buvo liepta sėdėti labai ramiai, nes buliai – laukiniai padarai ir niekada negali žinoti, kaip jie pasielgs. Staiga tiesiai link mūsų pradėjo bėgti vienas mažas buliukas, kurį norėjo pažymėti. Vienas šalia sėdėjęs vaikinas iš baimės vos man nesutraiškė peties. Tačiau bulių varovai (guardians) greitai žvėrį sutramdė. Jie atitempė dar jauną buliuką, paruošė pažymėjimui. Nors mums buvo pasakyta, kad buliukui neskauda, gyvuliuko skausmu verkiančios akys sakė ką kita. Tas vaizdas dar ilgai išliks mūsų atmintyse.
Po tokios veiklos rančoje keliavome į meriją, kur vėl gavome pavalgyti. Kiekviena šalis turėjo pademonstruoti savo tradicijas. Prancūzės šoko, italai ir portugalai dainavo, ispanai šoko ir repavo, vokiečiai parodė labai įdomų žaidimą, kur reikėjo daug kartų pritūpti, o mes pakvietėme pašokti „Oira oira“. Sočiai pavalgę ir pašokę keliavome į areną, kurioje vyko bulių žaidynės, baltai apsirengę vyrai bandė nuimti kokardas nuo buliaus kaktos. Vyrai šokinėjo lyg iš kokio „Matricos“ filmo, tiesiog vaikščiojo sienomis! Pasigrožėję buliais ir arkliais vykome namo ruošti baigiamajam renginiui. Vakare vėl susitikome prie mokyklos, paskutinį kartą. Šventės metu šalių koordinatoriams buvo įteiktos pirmosios kulinarinės knygos! Visi mokiniai gavo sertifikatus, liudijančius apie dalyvavimą projekte, o tada prasidėjo šokiai. Kamilė ir Rūta buvo pakviestos duoti interviu apie šią kelionę. Po diskotekos buvo liūdna su visais atsisveikinti, kelios merginos net verkė.
Gegužės 22 d., sekmadienis
9.15 val. susitikome Montpelje geležinkelio stotyje. Belaukiant traukinio buvo labai sunku atsisveikinti su naujosiomis šeimomis. Atvyko mūsų traukinys ir prasidėjo pirmasis mūsų ilgos kelionės namo etapas. Po to sekė dar du skrydžiai ir kelionė nuo Rygos iki Šiaulių mikroautobusu. Taigi atsikvėpėme tik Rygoje, kai pajutome, kad namai jau nebetoli. Mūsų kelionė namo truko beveik 17 valandų! Šiaulius pasiekėme apie antrą valandą nakties, labai nuvargę, bet labai laimingi.
Kamilė (8a) ir Jonas (8b)
Kita informacijaKita informacija
2024-10-23 Eko projektas „Baltasis miestas“Polistireninis putplastis, būdamas toks populiarus, matyt, dėl savo plataus panaudojimo galimybių (nuo statybos sektoriaus, kaip izoliacinė medžiaga, ar dekoratyvinių elementų gamyboje iki pakavimo medžiagos – trapių daiktų apsaugai) ne veltui pasiekia net 20 tonų gamybos per metus. Todėl susikaupia milžiniški panaudoto putplasčio kalnai.
Nors ši medžiaga netirpsta vandenyje ir neišskiria vandenyje tirpių medžiagų, teršiančių gruntinį vandenį, bei neužteršia dirvožemio, kadangi nepūva ir neyra, gali būti puikiai panaudota įvairiems kraštovaizdžio projektams, dirvožemio ajeravimui, gerinant oro cirkuliaciją šaknų zonoje, ypač vazonuose.
Šiuo EKO projektu norime atkreipti dėmesį, kiek daug putplasčio atlieka mokyklos bendruomenei perkant įvairias priemones, todėl sukūrėme prieskoninių AUGALŲ DAIGYKLAS, kurios bus panaudotos kalbant apie augalų augimo fiziologiją ar sveikos mitybos įpročius.
Šis projektas paskatino ne tik perdirbimą ir pakartotinį panaudojimą, bet tapo puikia bei taupia investicija į vartojimo mažinimą, skatinant mokykloje sveikos mitybos principus. NUOTRAUKOS>>>
Šiaulių visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Renata Jadlauskienė 2024 m. spalio 22 d. gimnazijos mokinių tėvams (globėjams/ rūpintojams) skaitė paskaitą apie psichoaktyvias medžiagas, vartojimo etapus bei pateikė rekomendacijas prevencijos šeimoje aspektu. Paskaitos metu ypatingą dėmesį specialistė atkreipė į elektroninių cigarečių daromą žalą.
Džiaugiamės, kad esate neabejingi ypač opiai šių dienų problemai ir sprendžiate ją kartu!
Gimnazijos visuomenės sveikatos specialistė Skaistė Drupė, kuri gimnazijoje vykdo sveikatos priežiūrą, kvietė trečiokus dalyvauti diskusijose, kurių tema yra viena aktualiausių šiomis dienomis, - tai įvairių priklausomybių daroma didelė žala jaunam organizmui, kuri labai dažnai gali būti nepataisoma. Mokiniai dar kartą išgirdo, kad vartodami įvairias nelegalias medžiagas gali pakenkti ne tik sau, bet ir aplinkiniams pirmiausia dėl to, kad stovėdamas šalia rūkančiojo žmogus rūko pasyviai. Taip pat gimnazistai sužinojo, kuo skiriasi sąvokos „įprotis“ ir „priklausomybė“.
Aktyviausi mokiniai buvo apdovanoti Šiaulių m. visuomenės sveikatos biuro dovanėlėmis. NUOTRAUKOS>>>
Linkėjimas gimnazistams:
TU DAŽNAI PASAKAI „NE“, KAI TAU KAS NORS NEPATINKA.
MOKĖK PASAKYTI „NE“ TAM, KAS TAU KENKSMINGA!
:: Informacija apie pagalbos galimybes (14 psl.) ::
:: Pagalbos tarnybų, teikiančių pagalbą 2024 metais, sąrašas (2 psl.) ::
Mūsų gimnazijoje paminėtas tarptautinis disleksijos mėnuo. Iniciatyvos ėmėsi bibliotekos vedėja Rima Juškienė, specialioji pedagogė Daiva Miltenienė, sveikatos priežiūros specialistė Skaistė Drupė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Roma Glinskienė, Diana Gilytė, Jūratė Montvidienė, Loreta Andriuškevičienė. Pirmų klasių gimnazistams vyko integruotos pamokos, kurių metu buvo parodytas filmas „Vaikai iš kitos planetos“, taip pat animaciniai filmukai apie disleksiją. Po to vyko diskusija apie tai, kad žmonės skirtingi, kad sunku pažinti ir suprasti ne tik kitą, kitokį, kartais ir pats sau gali tapti didele mįsle. Džiaugiamės, kad mūsų pirmokai empatiški ir tolerantiški. NUOTRAUKOS>>>
Spalio 11-12 dienomis Šiaulių "Saulėtekio" gimnazijos pedagogai dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programoje "Pilietinio ugdymo kompetencijų stiprinimas Lenkijos švietimo įstaigose". Šiandienos ugdymosi procesui svarbu išnaudoti kuo įvairesnes, įdomesnes aplinkas, kurios padėtų ugdyti asmens dalykines ir bendrąsias kompetencijas. Aplankėme Punsko Dariaus ir Girėno pagrindinę mokyklą susipažinome su jų praktine veikla, moksleivių ugdymu, edukacinėmis erdvėmis ir tradicijomis. Aplankėme Supraslio stačiatikių vienuolyną, unikalų Ikonų muziejų. Balstogėje aplankėme Branickių rūmų parką, kur įsikūręs Medicinos universitetas. Aplankėme barokinį Tikocino miestą, Šv. Trejybės bažnyčią, naujai sutvarkyta sinagogą bei pilį, kurioje mirė Žygimantas Augustas. NUOTRAUKOS>>>
Šiaulių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos civilinės saugos skyriaus vyr. specialistas Egidijus Baltramaitis mokiniams skaitė pranešimą apie civilinę saugą, kaip elgtis ekstremaliomis situacijomis, į ką atkreipti dėmesį įvykus nelaimei, kur slėptis. Pademonstravus išvykimo krepšį su tikrais išvykimo daiktais (beje, didelis išvykimo krepšys sveria apie 30 kg), mokiniai turėjo galimybę jį užsidėti ant nugaros, kaip sakant, pasimatuoti.
Mokiniai dalyvavo viktorinoje, kur pasitikrino savo žinias ir budrumą bei laimėjo projekto prizus. Edukaciją vainikavo VR simuliacija, kurios metu mokiniai užsidėję VR akinius papuolė į 360 laipsnių simuliaciją. Jos metu simuliacijos dalyviai išgyveno realybę - patyrė tą jausmą, kai atsitinka nelaimė, ir kaip jiems dabar reikėtų elgtis, į ką atkreipti dėmesį atsitikus nelaimei.
2024 m. spalio 7-11 d. Tarpdalykinės integracijos savaitės „Asmenybės galios: aš tarp žmonių“ metu IIc klasė turėjo etikos integruotą pamoką ir Ia klasės mokiniai dailės integruotą pamoką kartu su socialine pedagoge Viktorija. Antrokai atliko užduotis „Asmenybės žemėlapis“, „Mano savitvarda“, kurių metu diskutavo ir bandė atpažinti bei suprasti savo vertybes, pomėgius, siekius, jausmus, taip pat mokėsi išreikšti pykčio emociją per pavaizdavimą lape. Pirmokai atliko pratimą „Skrynia“, kurio metu ugdė bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Atlikę užduotį, mokiniai analizavo skirtumus ir panašumus.
Pirmų klasių mokiniai taip pat dalyvavo integruotoje istorijos ir fizikos pamokoje „Asmeninės žmogaus proto galios, žymiausi išradėjai”, anglų kalbos pamokoje „People around us: we are different“, etikos ir lietuvių kalbos integruotoje pamokoje rašė rašinį „Moters padėtis visuomenėje pagal Žemaitės apsakymą „Marti“.
Gimnazistai analizavo, kritiškai reflektavo santykiuose su draugais kylančias problemas: pasitikėjimo svarbą ir išdavystės galimybę, problemą, kaip derintis duotą žodį su teisingumu integruotos dorinio ugdymo pamokos metu.
Antrų klasių mokiniai dalyvavo integruotoje technologijų pamokoje „Savita praktinio darbo atlikimo technologija - draugo pagalba“, anglų kalbos integruotoje pamokoje „Incredible teenagers: I am among others“, integruotoje dorinio ugdymo ir IT pamokoje mokiniai diskutavo apie virtualų pasaulį, tyrinėjo ir aptarė galimybes panaudoti virtualią realybę bei IT saviugdos tikslais. Lietuvių kalbos ir literatūros bei psichologijos integruotoje pamokoje mokiniai diskutavo apie narcisizmo apraiškas šiuolaikinėje visuomenėje, mitus apie Narcizą. NUOTRAUKOS ir DARBAI>>>
2024 m. spalio 18 d. gimnazistai minėjo „Pasaulinę maisto dieną“, klasės išradingai pristatė įvairių šalių patiekalus – Japonijos, Kinijos, Lenkijos, Vokietijos, Ukrainos, Italijos, Ispanijos, Danijos, Anglijos, Sakartvelo. Ačiū klasėms, buvo skanu ir smalsu. NUOTRAUKOS>>>
Gimnazijoje 2024 m. spalio 7-11 d. organizuota tarpdalykinės integracijos savaitė „Asmenybės galios: aš tarp žmonių“. Į šios savaitės veiklas aktyviai įsitraukė ir III – IV klasių gimnazistai, kurie kartu su psichologijos mokytoja J. Kerežiene dalyvavo diskusijoje „Kur slypi mano stiprybė?“, o „Jaunimo linijos“ inicijuota kampanija, skirta Pasaulinei psichikos sveikatos dienai paminėti, sukvietė visus norinčius pasimėgauti žaliąja arbata, nusiraminti bei išmokti save motyvuoti. III klasių mokiniams bendruomenės pareigūnas skaitė paskaitą apie viešosios tvarkos pažeidimus, o IV klasių gimnazistams – apie prekybos žmonėmis pavojus. III – IV klasių gimnazistai fiksavo aplinką ir kūrybiškai interpretavo ją šiuolaikinėmis raiškos priemonėmis, kuriomis grafiškai perteikė, kur norėtų gyventi, atliko kūrybinį darbą remdamiesi Martyno Gaubo kūryba, išbandė savitą darbo atlikimo technologiją – draugo pagalbą, mokėsi argumentuotai diskutuoti apie savo jausmų ir pamatinių nuotaikų svarbą savęs bei pasaulio supratimui, diskutavo apie emocijas ir jausmus, kurių padedami sąmoningai formuoja savo charakterį (mokyt. R. Prišmontienė, I. Žemaitienė, L. Adomaitienė). Apie Lietuvą po Pirmojo pasaulinio karo metų bei V. Mykolaičio – Putino romaną „Altorių šešėly“ integruotą pamoką vedė lietuvių k. mokytoja J. Montvidienė ir istorijos mokytojas A. Mickevičius. Užsienio kalbos pamokose gimnazistai diskutavo, kaip stiprinti charakterį (mokyt. T. Cukanova), nagrinėjo skirtingus požiūrius į asmeninę ūgtį (mokyt. S. Rudžinskienė).
Suaugusiųjų skyriaus mokiniai integruotų dailės ir matematikos pamokų metu „Matematika gyvenime bei kūryboje“ (mokyt. L. Andrijauskienė, R. Povilaitienė) atrado, kad matematika ir dailė gali puikiai papildyti viena kitą, mokiniai buvo skatinami bendradarbiauti, kurti meno kūrinius, kuriuose būtų panaudoti matematikos elementai, darbai buvo tobulinami dirbtinio intelekto. Tai puikus pavyzdys, kad matematikos mokslas gali tapti erdve kūrybiniam asmenybės mąstymui bei problemų sprendimui. Mokiniai analizavo Didžiąsias asmenybes (mokyt. L. Šidlauskienė bei R. Žymantienė), kodėl fiziologija skirtinga, o asmenybės galios vienodos (mokyt. A. Vaidinauskienė). Vyko integruota istorijos ir fizikos pamoka apie asmenines žmogaus proto galias ir žymiausius išradėjus. Užsienio kalbos pamokose buvo kalbama apie dėmesingą įsisąmoninimą, lyderystę, komandinį darbą (mokytoja I. Railienė).
ŠVSB specialistė R. Jadlauskienė spalio 22 d. skaitys paskaitą gimnazistų tėveliams (globėjams / rūpintojams) apie psichoaktyvias medžiagas bei pateiks rekomendacijas prevencijos šeimoje aspektu. NUOTRAUKOS ir DARBAI>>>
Spalio 4 d. gimnazijoje tradiciškai paminėta Tarptautinė mokytojų diena.
Rytą mokytojai buvo pasitikti su gėlėmis ir sveikinimais. Pamokas vedė IV klasių mokiniai ir jiems puikiai sekėsi susitvarkyti su šia nelengva užduotimi, taip pat pajausti mokytojo darbo kasdienybę ir atsakomybę.
Šventė baigėsi nuotaikingu renginiu – viktorina aktų salėje, kur mokytojų komandos turėjo varžytis, atsakydamos į mokinių parlamento paruoštus klausimus.
Renginio pabaigoje išrinkta komanda nugalėtoja apdovanota prizu - dideliu krepšiu gražių obuolių iš sodo. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 27 dieną didelis būrys „Saulėtekio“ gimnazistų vyko į Latviją. Aplankėme Rygą, Jūrmalą bei Cinevillą. Vaikščiojome po Rygos senamiestį, Jūrmalos pakrantę ir filmų kūrimu pagarsėjusią Cinevillą.
Jūrmala - didžiausias Baltijos valstybių kurortinis miestas, taip pat ir antras pagal plotą Latvijos miestas.
Ryga visiems žinoma pagal tai, jog yra Latvijos sostinė, Rygoje gyvena trečdalis Latvijos gyventojų. Rygos sienamiestį lyvių ir kuršių gyvenviečių vietoje 1201 m. įkūrė vyskupas Albertas. 1225 m. Ryga įgavo miesto teises.
Cinevilla - vienintelis miestelis Baltijos šalyse, turintis labai didelio masto kino dekoracijų po atviru dangumi. Cinevilla įkurta 2004 m., kai buvo kuriamas visų laikų brangiausias latvių filmas „Rygos kariai“.
Visiems ekskursantams labai patiko ši išvyka. Mes grįžome namo laimingi, su puikiomis nuotaikomis, nors ir pavargę. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 25 ir 26 dienоmis gimnazijoje vyko I-IV klasių mokinių tėvų susirinkimai. Gimnazijos administracija pristatė pagrindinio ugdymo pasiekimų tvarką antroms klasėms, valstybinių brandos egzaminų pirmos ir antros dalies organizavimo tvarką trečių ir ketvirtų klasių mokiniams. Karjeros ugdymo mokytojas A. Mickevičius supažindino tėvelius su aktualiomis stojimo naujovėmis. Didelis dėmesys buvo skirtas gimnazijos pirmokams. Tėveliai turėjo galimybę ne tik pabendrauti su gimnazijos direktore J. Rimkuviene ir direktoriaus pavaduotoju ugdymui M. Agamalijev, klasės vadovais, bet ir apžiūrėti gimnazijos atnaujintas erdves, informacinių technologijų laboratoriją, biologijos laboratoriją ir kitus kabinetus. NUOTRAUKOS>>>