Gruodžio 10-13 dienomis mūsų gimnazijos devynios I-II klasių gimnazistės su mokytojomis Danguole Vaičekauskiene ir Kristina Urboniene vyko į pirmajį projekto „Kultūrinis ir gastronominis randevu“ vizitą Vokietijoje. Siūlome paskaityti gimnazisčių dienoraštį.
Gruodžio 10 d., ketvirtadienis
Mūsų pirmoji tarptautinio projekto „Kultūrinis ir gastronominis randevu“ kelionė prasidėjo ankstų gruodžio 10-osios rytą. Visos keliaujančios projekto dalyvės – gimnazistės Edita, Erika, Austėja, Deimantė, Agnė, Dominyka, Ieva, Indrė ir Polina – susitikome prie gimtosios „Saulėtekio“ gimnazijos 2 val. ryto ir, atsisveikinę su mus atlydėjusiais tėvais bei susikrovę lagaminus, pajudėjome link Rygos. Oro uoste turėjome šiek tiek laiko, registravomės, kalbėjome apie būsimą kelionę ir bandėme įsivaizduoti, kaip viskas vyks. Lėktuvas pakilo 7.00, ir po trumpo stabtelėjimo Berlyne pasiekėme Karlsruhe vietinį oro uostą. Atsiėmę bagažą, nuskubėjome ieškoti autobuso, kuris mus nuvežtų į traukinių stotį, nes iki mums reikiamos vietos pavažiuoti reikėjo dar nemažai! Pavargę, tačiau geros nuotaikos apie 14.00 val. pasiekėme Karlsruhe centrą, kuriame mūsų laukė mus gyventi priimančios šeimos. Jos mus šiltai pasitiko ir paėmė mums kol kas nereikalingus daiktus. Nenustygdamos vietoje, patraukėme link nuostabios kalėdinės mugės, esančios miesto centre. Kalėdinėje mugėje mus lydėjo vietinis berniukas Emanuel, pasakojo apie kalėdines tradicijas. Šiek tiek pasivaikščioję ir paragavę vokiškų kalėdinių skanėstų keliavome prie Karlsruhės rūmų, nusifotografavome. Vokietė koordinatorė Sonja mus visus „suporavo“ su vokiečių šeimų vaikais, kad nepasiklystumėme grįždami namo.
Visi grįžome į šeimas ir jaukiai praleidome vakarą, susipažindami su šeimų nariais ir aptardami dienos įspūdžius.
Gruodžio 11 d., penktadienis
2009 metų gruodžio 11 dieną, penktadienį, kėlėmės 6:00 valandą ryto, reikėjo skubėti į mokyklą, nes ji gana toli. Pamokos prasideda anksčiau negu pas mus, 7:30val. Kai kurie iš mūsų į mokyklą keliavo geltonais tramvajais, o kai kurie pėstute.
Atvykę į mokyklą kartu su vaikais tų šeimų, kuriose gyvenom, pasisveikinom su mokytojais ir draugais. Vėliau apžiūrinėjome mokyklą, susipažinome su kitų šalių ambasadoriais, žiūrėjome skaidres apie jų mokyklas ir šalį. Mes taip pat pristatėme savo mokyklą, gimtąjį miestą ir šalį. Pristatydami dainavome lietuvių liaudies dainą.
Prieš susitikimą su meru, įėjome į bažnyčią, kurioje vaikų choras giedojo kalėdines giesmes. 11 valandą laukė susitikimas su miesto meru. Ten aptarinėjome projekto veiklą. Po susitikimo su meru galėjome pasivaikščioti po miestelį.
Po pietų mokyklos valgykloje prasidėjo darbas grupėse. Reikėjo aprašyti apie kalėdinę mugę, kurioje buvome ketvirtadienį, apie įspūdžius šeimose, apie valgį, rinkome nuotraukas, kurias rodėme per atsisveikinimo vakarėlį. Kiti tuo metu mokyklos valgykloje kepė sausainius. Dirbome iki vakaro. Atsisveikinome su savo draugais, mokytojais ir su vokiečių vaikais keliavome į šeimas.
Tą vakarą šeimose leidome labai linksmai. Šeimos sugalvojo mums įvairių pramogų. Vakare ėjome miegoti, nes kitą rytą laukė nauja nuotykių pilna diena.
Gruodžio 12 d., šeštadienis
09:15. Visi susitikome Karlsruhe traukinių stotyje. Ilgai ir linksmai keliavome traukiniais į nepaprastos gamtos ir architektūros miestelį - Heidelbergą. Žavėjomis pro traukinio langus pralekiančiais kalnų vaizdais.
10:40. Mes jau Heidelberge. Vaikščiodami senamiesčio gatvelėmis, aukštai kalnuose pamatėme senąją Heidelbergo pilį. Iki jos laukė ilgas kelias - 314 laiptelių aukštyn. Bet mes tai įveikėme! Ir galėjome iš arti grožėtis senuoju paveldu ir jį supančia išpuoselėta gamta.
12:00. Vėl visa grupė susitikome, pasidalinome įspūdžiais, fotografavome vieni kitus ir toliau žygiavome link tilto, dvelkiančio senove, esančio virš pagrindinės miesto upės Neckar. Pasigrožėję atsiveriančiu vaizdu, nutarėme eiti į visoje Vokietijoje puoselėjamą tradiciją - Kalėdines muges, kuriose apstu įvairiausių smulkmenų, suteikiančių tikrą Kalėdinę atmosferą: vokiški meduoliai, karštieji gėrimai ir patiekalai, žvakės, medienos ir molio dirbiniai.
14:15. Visi grįžome atgal į Heidelbergo traukinių stotį ir laukėme vėluojančio traukinio, kuris turėjo mus pargabenti atgal į Karlsruhe. Čia laukė mumis besirūpinančios šeimos.
18:00. Tomo Manno gimnazijoje buvo suruošta atsisveikinimo šventė. Vokiečių mokinių tėvai suruošė tradicinių patiekalų stalą. Bevalgydami žiūrėjome projekto nuotraukas, sveikinome projekto organizatorius. Mokinės iš Ispanijos pašoko įspūdingą šokį - Flamenco.
21:00. Pasidžiaugę projekto veikla, jo pasisekimu, liūdnai atsisveikinome su kitų šalių dalyviais ir grįžome ilsėtis į šeimas.
Gruodžio 13 d., sekmadienis
Štai ir atėjo sekmadienis. Ryte visi atsikėlę savo šeimose, pavalgėme pusryčius. Tada visi kartu su šeimomis, pas kurias gyvenome 10 val. susirinkome Blankenloch traukinių stotyje. Visi paskutinį kartą pakalbėjome, atsisveikinome ir sėdome į traukinį, kuris mus nuvežė į Karlsruhe traukinių stotį. Ten persėdome į kitą traukinį, kuris nuvežė mus iki tam tikros autobusų stotelės. Tada autobusu važiavome iki Karlsruhe oro uosto. Ten atsisveikinome su italais, kurie tiesioginiu skrydžiu išskrido į Romą. Atsisveikinę su mūsų draugais turėjome truputėlį laisvo laiko. Vieni vaikščiojo po parduotuves, kiti užkandžiavo kavinėje. 14.35 val. visos susėdome į lėktuvą, kuris skrido į Berlyno oro uostą. Skrydis truko apie pusantros valandos. Sėkmingai nuskridę į Berlyną turėjome 4h laukti kito skrydžio. Visi tą laiką praleidome skirtingai. Vieni ieškojo suvenyrų, kiti užkandžiavo, treti tiesiog ilsėjosi. 19.35 val. lėktuvas pakilo iš Berlyno oro uosto ir apie 22 val. mes jau buvome Rygoje. Atsiėmę savo bagažą visos nužygiavome link mūsų laukusio mikroautobusiuko. Visos labai apsidžiaugėme pamatę sniegą, nes Vokietijoje jo nebuvo. Apie pusė dviejų jau buvome Šiauliuose. Tos kelios dienos, praleistos Vokietijoje, praėjo labai greitai. Taip ir pasibaigė mūsų nuostabi kelionė, kurią dar ilgai prisiminsime. Nuotraukos>>>
Kita informacijaKita informacija
2024-10-23 Eko projektas „Baltasis miestas“Polistireninis putplastis, būdamas toks populiarus, matyt, dėl savo plataus panaudojimo galimybių (nuo statybos sektoriaus, kaip izoliacinė medžiaga, ar dekoratyvinių elementų gamyboje iki pakavimo medžiagos – trapių daiktų apsaugai) ne veltui pasiekia net 20 tonų gamybos per metus. Todėl susikaupia milžiniški panaudoto putplasčio kalnai.
Nors ši medžiaga netirpsta vandenyje ir neišskiria vandenyje tirpių medžiagų, teršiančių gruntinį vandenį, bei neužteršia dirvožemio, kadangi nepūva ir neyra, gali būti puikiai panaudota įvairiems kraštovaizdžio projektams, dirvožemio ajeravimui, gerinant oro cirkuliaciją šaknų zonoje, ypač vazonuose.
Šiuo EKO projektu norime atkreipti dėmesį, kiek daug putplasčio atlieka mokyklos bendruomenei perkant įvairias priemones, todėl sukūrėme prieskoninių AUGALŲ DAIGYKLAS, kurios bus panaudotos kalbant apie augalų augimo fiziologiją ar sveikos mitybos įpročius.
Šis projektas paskatino ne tik perdirbimą ir pakartotinį panaudojimą, bet tapo puikia bei taupia investicija į vartojimo mažinimą, skatinant mokykloje sveikos mitybos principus. NUOTRAUKOS>>>
Šiaulių visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Renata Jadlauskienė 2024 m. spalio 22 d. gimnazijos mokinių tėvams (globėjams/ rūpintojams) skaitė paskaitą apie psichoaktyvias medžiagas, vartojimo etapus bei pateikė rekomendacijas prevencijos šeimoje aspektu. Paskaitos metu ypatingą dėmesį specialistė atkreipė į elektroninių cigarečių daromą žalą.
Džiaugiamės, kad esate neabejingi ypač opiai šių dienų problemai ir sprendžiate ją kartu!
Gimnazijos visuomenės sveikatos specialistė Skaistė Drupė, kuri gimnazijoje vykdo sveikatos priežiūrą, kvietė trečiokus dalyvauti diskusijose, kurių tema yra viena aktualiausių šiomis dienomis, - tai įvairių priklausomybių daroma didelė žala jaunam organizmui, kuri labai dažnai gali būti nepataisoma. Mokiniai dar kartą išgirdo, kad vartodami įvairias nelegalias medžiagas gali pakenkti ne tik sau, bet ir aplinkiniams pirmiausia dėl to, kad stovėdamas šalia rūkančiojo žmogus rūko pasyviai. Taip pat gimnazistai sužinojo, kuo skiriasi sąvokos „įprotis“ ir „priklausomybė“.
Aktyviausi mokiniai buvo apdovanoti Šiaulių m. visuomenės sveikatos biuro dovanėlėmis. NUOTRAUKOS>>>
Linkėjimas gimnazistams:
TU DAŽNAI PASAKAI „NE“, KAI TAU KAS NORS NEPATINKA.
MOKĖK PASAKYTI „NE“ TAM, KAS TAU KENKSMINGA!
:: Informacija apie pagalbos galimybes (14 psl.) ::
:: Pagalbos tarnybų, teikiančių pagalbą 2024 metais, sąrašas (2 psl.) ::
Mūsų gimnazijoje paminėtas tarptautinis disleksijos mėnuo. Iniciatyvos ėmėsi bibliotekos vedėja Rima Juškienė, specialioji pedagogė Daiva Miltenienė, sveikatos priežiūros specialistė Skaistė Drupė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Roma Glinskienė, Diana Gilytė, Jūratė Montvidienė, Loreta Andriuškevičienė. Pirmų klasių gimnazistams vyko integruotos pamokos, kurių metu buvo parodytas filmas „Vaikai iš kitos planetos“, taip pat animaciniai filmukai apie disleksiją. Po to vyko diskusija apie tai, kad žmonės skirtingi, kad sunku pažinti ir suprasti ne tik kitą, kitokį, kartais ir pats sau gali tapti didele mįsle. Džiaugiamės, kad mūsų pirmokai empatiški ir tolerantiški. NUOTRAUKOS>>>
Spalio 11-12 dienomis Šiaulių "Saulėtekio" gimnazijos pedagogai dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programoje "Pilietinio ugdymo kompetencijų stiprinimas Lenkijos švietimo įstaigose". Šiandienos ugdymosi procesui svarbu išnaudoti kuo įvairesnes, įdomesnes aplinkas, kurios padėtų ugdyti asmens dalykines ir bendrąsias kompetencijas. Aplankėme Punsko Dariaus ir Girėno pagrindinę mokyklą susipažinome su jų praktine veikla, moksleivių ugdymu, edukacinėmis erdvėmis ir tradicijomis. Aplankėme Supraslio stačiatikių vienuolyną, unikalų Ikonų muziejų. Balstogėje aplankėme Branickių rūmų parką, kur įsikūręs Medicinos universitetas. Aplankėme barokinį Tikocino miestą, Šv. Trejybės bažnyčią, naujai sutvarkyta sinagogą bei pilį, kurioje mirė Žygimantas Augustas. NUOTRAUKOS>>>
Šiaulių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos civilinės saugos skyriaus vyr. specialistas Egidijus Baltramaitis mokiniams skaitė pranešimą apie civilinę saugą, kaip elgtis ekstremaliomis situacijomis, į ką atkreipti dėmesį įvykus nelaimei, kur slėptis. Pademonstravus išvykimo krepšį su tikrais išvykimo daiktais (beje, didelis išvykimo krepšys sveria apie 30 kg), mokiniai turėjo galimybę jį užsidėti ant nugaros, kaip sakant, pasimatuoti.
Mokiniai dalyvavo viktorinoje, kur pasitikrino savo žinias ir budrumą bei laimėjo projekto prizus. Edukaciją vainikavo VR simuliacija, kurios metu mokiniai užsidėję VR akinius papuolė į 360 laipsnių simuliaciją. Jos metu simuliacijos dalyviai išgyveno realybę - patyrė tą jausmą, kai atsitinka nelaimė, ir kaip jiems dabar reikėtų elgtis, į ką atkreipti dėmesį atsitikus nelaimei.
2024 m. spalio 7-11 d. Tarpdalykinės integracijos savaitės „Asmenybės galios: aš tarp žmonių“ metu IIc klasė turėjo etikos integruotą pamoką ir Ia klasės mokiniai dailės integruotą pamoką kartu su socialine pedagoge Viktorija. Antrokai atliko užduotis „Asmenybės žemėlapis“, „Mano savitvarda“, kurių metu diskutavo ir bandė atpažinti bei suprasti savo vertybes, pomėgius, siekius, jausmus, taip pat mokėsi išreikšti pykčio emociją per pavaizdavimą lape. Pirmokai atliko pratimą „Skrynia“, kurio metu ugdė bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Atlikę užduotį, mokiniai analizavo skirtumus ir panašumus.
Pirmų klasių mokiniai taip pat dalyvavo integruotoje istorijos ir fizikos pamokoje „Asmeninės žmogaus proto galios, žymiausi išradėjai”, anglų kalbos pamokoje „People around us: we are different“, etikos ir lietuvių kalbos integruotoje pamokoje rašė rašinį „Moters padėtis visuomenėje pagal Žemaitės apsakymą „Marti“.
Gimnazistai analizavo, kritiškai reflektavo santykiuose su draugais kylančias problemas: pasitikėjimo svarbą ir išdavystės galimybę, problemą, kaip derintis duotą žodį su teisingumu integruotos dorinio ugdymo pamokos metu.
Antrų klasių mokiniai dalyvavo integruotoje technologijų pamokoje „Savita praktinio darbo atlikimo technologija - draugo pagalba“, anglų kalbos integruotoje pamokoje „Incredible teenagers: I am among others“, integruotoje dorinio ugdymo ir IT pamokoje mokiniai diskutavo apie virtualų pasaulį, tyrinėjo ir aptarė galimybes panaudoti virtualią realybę bei IT saviugdos tikslais. Lietuvių kalbos ir literatūros bei psichologijos integruotoje pamokoje mokiniai diskutavo apie narcisizmo apraiškas šiuolaikinėje visuomenėje, mitus apie Narcizą. NUOTRAUKOS ir DARBAI>>>
2024 m. spalio 18 d. gimnazistai minėjo „Pasaulinę maisto dieną“, klasės išradingai pristatė įvairių šalių patiekalus – Japonijos, Kinijos, Lenkijos, Vokietijos, Ukrainos, Italijos, Ispanijos, Danijos, Anglijos, Sakartvelo. Ačiū klasėms, buvo skanu ir smalsu. NUOTRAUKOS>>>
Gimnazijoje 2024 m. spalio 7-11 d. organizuota tarpdalykinės integracijos savaitė „Asmenybės galios: aš tarp žmonių“. Į šios savaitės veiklas aktyviai įsitraukė ir III – IV klasių gimnazistai, kurie kartu su psichologijos mokytoja J. Kerežiene dalyvavo diskusijoje „Kur slypi mano stiprybė?“, o „Jaunimo linijos“ inicijuota kampanija, skirta Pasaulinei psichikos sveikatos dienai paminėti, sukvietė visus norinčius pasimėgauti žaliąja arbata, nusiraminti bei išmokti save motyvuoti. III klasių mokiniams bendruomenės pareigūnas skaitė paskaitą apie viešosios tvarkos pažeidimus, o IV klasių gimnazistams – apie prekybos žmonėmis pavojus. III – IV klasių gimnazistai fiksavo aplinką ir kūrybiškai interpretavo ją šiuolaikinėmis raiškos priemonėmis, kuriomis grafiškai perteikė, kur norėtų gyventi, atliko kūrybinį darbą remdamiesi Martyno Gaubo kūryba, išbandė savitą darbo atlikimo technologiją – draugo pagalbą, mokėsi argumentuotai diskutuoti apie savo jausmų ir pamatinių nuotaikų svarbą savęs bei pasaulio supratimui, diskutavo apie emocijas ir jausmus, kurių padedami sąmoningai formuoja savo charakterį (mokyt. R. Prišmontienė, I. Žemaitienė, L. Adomaitienė). Apie Lietuvą po Pirmojo pasaulinio karo metų bei V. Mykolaičio – Putino romaną „Altorių šešėly“ integruotą pamoką vedė lietuvių k. mokytoja J. Montvidienė ir istorijos mokytojas A. Mickevičius. Užsienio kalbos pamokose gimnazistai diskutavo, kaip stiprinti charakterį (mokyt. T. Cukanova), nagrinėjo skirtingus požiūrius į asmeninę ūgtį (mokyt. S. Rudžinskienė).
Suaugusiųjų skyriaus mokiniai integruotų dailės ir matematikos pamokų metu „Matematika gyvenime bei kūryboje“ (mokyt. L. Andrijauskienė, R. Povilaitienė) atrado, kad matematika ir dailė gali puikiai papildyti viena kitą, mokiniai buvo skatinami bendradarbiauti, kurti meno kūrinius, kuriuose būtų panaudoti matematikos elementai, darbai buvo tobulinami dirbtinio intelekto. Tai puikus pavyzdys, kad matematikos mokslas gali tapti erdve kūrybiniam asmenybės mąstymui bei problemų sprendimui. Mokiniai analizavo Didžiąsias asmenybes (mokyt. L. Šidlauskienė bei R. Žymantienė), kodėl fiziologija skirtinga, o asmenybės galios vienodos (mokyt. A. Vaidinauskienė). Vyko integruota istorijos ir fizikos pamoka apie asmenines žmogaus proto galias ir žymiausius išradėjus. Užsienio kalbos pamokose buvo kalbama apie dėmesingą įsisąmoninimą, lyderystę, komandinį darbą (mokytoja I. Railienė).
ŠVSB specialistė R. Jadlauskienė spalio 22 d. skaitys paskaitą gimnazistų tėveliams (globėjams / rūpintojams) apie psichoaktyvias medžiagas bei pateiks rekomendacijas prevencijos šeimoje aspektu. NUOTRAUKOS ir DARBAI>>>
Spalio 4 d. gimnazijoje tradiciškai paminėta Tarptautinė mokytojų diena.
Rytą mokytojai buvo pasitikti su gėlėmis ir sveikinimais. Pamokas vedė IV klasių mokiniai ir jiems puikiai sekėsi susitvarkyti su šia nelengva užduotimi, taip pat pajausti mokytojo darbo kasdienybę ir atsakomybę.
Šventė baigėsi nuotaikingu renginiu – viktorina aktų salėje, kur mokytojų komandos turėjo varžytis, atsakydamos į mokinių parlamento paruoštus klausimus.
Renginio pabaigoje išrinkta komanda nugalėtoja apdovanota prizu - dideliu krepšiu gražių obuolių iš sodo. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 27 dieną didelis būrys „Saulėtekio“ gimnazistų vyko į Latviją. Aplankėme Rygą, Jūrmalą bei Cinevillą. Vaikščiojome po Rygos senamiestį, Jūrmalos pakrantę ir filmų kūrimu pagarsėjusią Cinevillą.
Jūrmala - didžiausias Baltijos valstybių kurortinis miestas, taip pat ir antras pagal plotą Latvijos miestas.
Ryga visiems žinoma pagal tai, jog yra Latvijos sostinė, Rygoje gyvena trečdalis Latvijos gyventojų. Rygos sienamiestį lyvių ir kuršių gyvenviečių vietoje 1201 m. įkūrė vyskupas Albertas. 1225 m. Ryga įgavo miesto teises.
Cinevilla - vienintelis miestelis Baltijos šalyse, turintis labai didelio masto kino dekoracijų po atviru dangumi. Cinevilla įkurta 2004 m., kai buvo kuriamas visų laikų brangiausias latvių filmas „Rygos kariai“.
Visiems ekskursantams labai patiko ši išvyka. Mes grįžome namo laimingi, su puikiomis nuotaikomis, nors ir pavargę. NUOTRAUKOS>>>
Rugsėjo 25 ir 26 dienоmis gimnazijoje vyko I-IV klasių mokinių tėvų susirinkimai. Gimnazijos administracija pristatė pagrindinio ugdymo pasiekimų tvarką antroms klasėms, valstybinių brandos egzaminų pirmos ir antros dalies organizavimo tvarką trečių ir ketvirtų klasių mokiniams. Karjeros ugdymo mokytojas A. Mickevičius supažindino tėvelius su aktualiomis stojimo naujovėmis. Didelis dėmesys buvo skirtas gimnazijos pirmokams. Tėveliai turėjo galimybę ne tik pabendrauti su gimnazijos direktore J. Rimkuviene ir direktoriaus pavaduotoju ugdymui M. Agamalijev, klasės vadovais, bet ir apžiūrėti gimnazijos atnaujintas erdves, informacinių technologijų laboratoriją, biologijos laboratoriją ir kitus kabinetus. NUOTRAUKOS>>>